חמשת הדברים שישדרגו את חווית האימון שלך

החלטתם להצטרף לטרנד הכושר והבריאות? אתם כבר מתאמנים תקופה אבל רוצים לעלות שלב? מצוין - הכנו לכם רשימה של הדברים שאתם צריכים אם ספורט הוא חלק משמעותי מחייכם (בשיתוף סוויס רליף)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כך תחזרו לשגרת אימונים בביטחה | צילום: Shutterstock

כושר הפך להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה של רבים מהישראלים: אלפי אנשים רצים בפארקים, ממלאים את חדרי הכושר, שוחים בכל בוקר, נתלים מרצועות בגינות הציבוריות, עושים יוגה – או כל דבר אחר שעושה להם טוב. עבור מי שטרם הצליח להכניס כושר לשגרה שלו, זה לפעמים נראה בלתי אפשרי, אבל כל מי שכבר מתאמן יודע שהחלק הכי קשה הוא להתחיל: ברגע שאתם כבר שם, בין אם אתם חלק מקבוצה או מתאמנים בשקט שלכם, התנועה כבר תיסחף אתכם!

לכתבות נוספות בנושא:
שני אויביו הגדולים של הגב: כך אנחנו מזיקים לעצמנו באופן יומיומי
הכאבים שכמעט כל מתאמן פוגש – והדרך להתמודד איתם

מומחה מסביר: הדרך להחלמה מהירה מפציעת ריצה ומניעת פציעות נוספות

אז אם אתם צריכים עזרה להתחיל, או סתם רוצים לשדרג את חווית אימוני הכושר שלכם (ומגיע לכם!), הנה חמישה דברים שכדאי שיהיו לכם בבית.

הבגדים הנכונים
נכון, לפעמים זה נראה כאילו כל המתאמנים והמתאמנות לובשים את אותם הבגדים, ושזה רק עניין של סטייל, אבל האמת היא שיש סיבה שכולם משקיעים בביגוד ספורט איכותי. בדים איכותיים ומנדפי זיעה ישמרו אתכם יבשים יחסית במהלך אימונים אינטנסיביים, ויחסכו מכם את הדאגה בדבר כתמי זיעה.

בנוסף, כאשר זיעה מתנדפת מהשכבה החיצונית של הבד, היא עוזרת לווסת את טמפרטורת הגוף, וזה חיוני מאוד גם בקיץ הישראלי החם וגם כשמתאמנים בחורף ולא רוצים להתקרר. הבגדים האלה גם עוזרים למזער את החיכוך בין העור והבד, מה שמפחית את הסיכון לשפשוף וגירוי בעור. זה חשוב במיוחד באזורי חיכוך כמו בית השחי והירכיים. בדים איכותיים גם יאפשרו לכם טווח תנועה רחב. והכי חשוב, כשנוח לכם, אתם יכולים להתמקד יותר באימון ולשפר ביצועים.

בגדי ספורט – יופי של תמריץ להתמדה בכושר | צילום: pixabay 498256

נעלי ספורט איכותיות
אם אתם מתאמנים עם אותן נעלי ספורט מרופטות כבר שנים – הגיע הזמן להחליף אותן. נעלי ספורט מתאימות יספקו לכם תמיכה וריפוד חיוניים ויפחיתו את הסיכון לפציעה ולאי נוחות. בעת רכישת נעלי ספורט, קחו בחשבון גורמים כמו סוג כף הרגל שלכם, סוג הכושר שתבצעו (למשל, ריצה, הרמת משקולות או קרוספיט) וכמובן את העדפות הסטייל האישיות שלכם.

בלא מעט חנויות תוכלו למצוא אנשי מקצוע שיעזרו לכם להתאים נעל ספורט שתתמוך באמת במבנה כף הרגל שלכם ותתאים לסוג האימונים שאתם מעדיפים.

בחירת נעלי ריצה | צילום: Shutterstock

סוויס רליף ספריי ג'ל להקלה על כאבים
גם עם הביגוד והנעליים המתאימות, לפעמים באימוני כושר השרירים מתעייפים, נמתחים או נחבלים. זה חלק מהעסק. אבל פציעות כאלה לא חייבות להשבית אתכם, כי יש דרך יעילה להקל על הכאב. במקרים בהם איש מקצוע אישר שאין חבלה חמורה, ניתן להיעזר בסוויס רליף ספריי ג'ל – ספריי להקלה מקומית בכאב ודלקת, קלים עד בינוניים, בעקבות פגיעה במפרקים קטנים עד בינוניים וסביבתם. סוויס רליף מכיל 40 מ"ג דיקלופנק סודיום בכל גרם של התכשיר.

הקלה על הכאב היא משמעותית בשגרת אימונים, שכן היא מאפשרת להתרכז באימון, לדייק אותו ולשפר טווחי תנועה, ובכך להפחית את הסיכון לכאבים נוספים. למעשה, מדובר בכלי פשוט שעוזר לשפר את האפקטיביות של האימון עצמו.

צילום: סוויס רליף

גלגל עיסוי
ונישאר בנושא ההימנעות מכאבי שרירים, כי זה מעסיק כל מי שעושה ספורט. גלגל עיסוי, המכונה גם רולר עיסוי או רולר קצף, הוא כלי בצורת גליל שמשמש לשחרור שרירים ועיסוי עצמי. שימוש קבוע בגלגל עיסוי מסייע להתאוששות השרירים, מפחית את הסיכון לפציעה ומסייע לחזור לשגרה מהר יותר לאחר אימונים אינטנסיביים. גלגלי עיסוי גם מאפשרים להקל משמעותית על כאבי שרירים, והם זמינים, זולים וקלים לשימוש. ממש כמו מסג', אבל בבית.

עיסוי בגליל קשיח | צילום: Shutterstock

מקרר מלא בדברים הנכונים
אי אפשר לעבוד על השרירים מבלי לתת לגוף שלנו את הדלק שהוא צריך כדי לתפקד. אף שרבים רוצים לשלב דיאטה וכושר, זו תהיה טעות לא לאכול אחרי אימונים. למעשה, זה יפגע בקצב ההתאוששות של השרירים ויעלה את הסיכון לפציעות. ואם תפצעו – יהיה לכם קשה יותר להתאמן, כך שלא הרווחתם כאן כלום.

אז מה לאכול? תדאגו שתמיד יהיה לכם בבית חלבון זמין וקל לאכילה, כמו ביצים, טונה ויוגורט; פחמימות שיתנו לגוף שלכם את הדלק הזמין שהוא צריך, כמו בננות, תמרים ולחם בריא; וגם פירות וירקות, שיעניקו לכם את הוויטמינים והמינרלים שישלימו את כל הטוב הזה. וכמובן – לא לשכוח לשתות מים, והרבה מהם.

צאו לדרך!

צילום: Shutterstock

 


בשיתוף סוויס רליף, לפרטים נוספים לחצו כאן

סוויס רליף ספריי ג'ל – ספריי להקלה מקומית בכאב ודלקת, קלים עד בינוניים, בעקבות פגיעה במפרקים קטנים עד בינוניים וסביבתם. מכיל Diclofenac Sodium 4%. התרופה מיועדת למבוגרים וילדים מעל גיל 15. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש. למכירה בבתי מרקחת ללא צורך במרשם רופא.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג