קבוצת גרמין סליפסטרים משנה שמה והופכת לגרמין טרנזישן, והתאחדות האופניים הבינלאומית ה-UCI מתחילה ליישם את התוכנית לאיסור השימוש בקשר רדיו במהלך מרוצי אופניים של רוכבי עילית. מקבץ חדשות של אייבי גילת
מאת:אייבי גילת
קבוצתו האמריקאית של ג'ונתן וואטרס גרמין סליפסטרים, משנה את שמה לגרמין טרנזישן, כאשר חברת העדשות טרנזישן מתווספת לרשימת נותני החסות לקבוצה. "הרוכבים שלנו עוברים במהלך הרכיבה דרך תנאי ראייה משתנים. אם נוכל להגביר את הראות ולהפחית את העייפות המצטברת בעיניים הדבר ייתן לנו יתרון גדול על הכביש" אומר וואטרס וממשיך, "חברת טרנזישן ממש כמו הקבוצה שלנו מונעת מחידושים ומשאיפה למצוינות".
משנים שם לגרמין טרנזישן / צילום: ויקיפדיה
חברת טרנזישן הייתה חברת האופטיקה הראשונה שייצרה עדשות המשנות את צבען בהתאם לכמות האור. חברת טרנזישן תשתמש בתמיכתה קבוצת האופניים כדי לקדם את העדשות ובכדי לעשות מבצע פרסום באירופה, המזרח התיכון, ואפריקה. החוזה נחתם לטווח ארוך כאשר מספר השנים המדויק לא ידוע. ההשג הגבוה ביותר של קבוצת גרמין סליפסטרים השנה היה זכייתו של הרוכב הבריטי ברדלי ווויגינס במקום הרביעי בטור דה פרנס. בסגל הקבוצה נמנים בין היתר המאיץ המצטיין טיילר פאראר, וקריסטיאן ון דר וולדה.
דממת רדיו בפלוטון המקצועני
התאחדות האופניים הבינלאומית ה-UCI מתחילה ליישם את התוכנית לאיסור השימוש בקשר רדיו במהלך מרוצי אופניים של רוכבי עילית. בשלב הראשון נשלח מכתב להתאחדויות האופניים הלאומיות על כך שבמהלך עונת המרוצים 2010 ייאסר השימוש ברדיו על רוכבי ורוכבות עילית במרוצים שמקיים ה-UCI, באליפויות הלאומיות, ובאליפות העולם. התאחדויות האופניים הלאומיות התבקשו לאסור על השימוש ברדיו במרוצים לאומיים שהן עורכות. האיסור בשימוש ברדיו כבר חל במרוצי נוער ובמרוצים לרוכבים מתחת לגיל 23.
במהלך הטור דה פרנס האחרון ב-2009 נאסר השימוש ברדיו במהלך השלבים 10 ו-13. מרבית הקבוצות חתמו על עצומה כנגד האיסור והרוכבים אפילו רכבו בצורה מופגנת לאט בתחילת השלבים הללו. מתנגדי האיסור לשימוש ברדיו העלו את הטענה שזה פוגע בבטיחותם של הרוכבים היות וניתן להזהיר מראש רוכבים על בעיות במשטחי הדרך. לעומתם אחרים ציינו שהעובדה הזו דווקא מסכנת את שלומם של הרוכבים היות והמהירות עולה.
מטרת ה-UCI היא לגרום למרוצים להיות הרבה יותר אינטואיטיביים ופחות צפויים מראש בכך שהדגש בקבלת ההחלטות יעבור לרוכבים ולא למנהלים הספורטיביים שיושבים במכוניות ומחלקים את ההוראות הטקטיות. לטענת ה-UCI הרוב בענף האופניים דווקא מצדדים באיסור בשימוש ברדיו. נצטרך להמתין ולראות האם האיסור בשימוש ברדיו במהלך מרוצי אופניים יעורר התנגדות נוספת או שהשינוי יתקבל בברכה. אישית אני מאמין שכל ניסיון מצד ה-UCI לעצור את הקדמה הטכנולוגית נדון לכישלון. בכל זאת אנחנו חיים במאה ה-21 ולכן האיסור בשימוש ברדיו הוא סוג של חזרה אחורה.