לאנס ארמסטרונג מתכונן לפרוש בסוף עונת 2011. מסלול הוואלטה לעונת 2010 יהיה מרובה בעליות. אלברטו קונטדור וספרד קבלו את פרסי ה-UCI לשנת 2009. דנילו די לוקה צפוי לקבל עונש הרחקה של 3 שנים – אייבי גילת מביא את חדשות השבוע
מאת:אייבי גילת
במסיבת עיתונאים שנערכה בטוסון אריזונה רמז לאנס ארמסטרונג שיפרוש בפעם השנייה ב- 2011 והפעם לתמיד. פליטת הפה קרתה כאשר נשאל לגבי האפשרות שישתתף במרוץ הג'ירו ד'איטליה המתוכנן להתחיל בארה"ב בשנת 2012. "אתמוך ברעיון הזה משום שכבר לא אהיה בין המתחרים, אולם לאוהדים האיטלקים בארה"ב תהיה חגיגה אמיתי. אינני בטוח שהרוכבים המתחרים יאהבו את הרעיון. מוגזם לדרוש מרוכבים שמתחרים לעבור 6 אזורי זמן תוך כדי התחרות".
לגבי האפשרות שיתחרה השנה באליפות העולם במלבורן אוסטרליה, בה זכה בשנת 1993 לראשונה בחולצת הקשת בענן אמר ארמסטרונג, "אליפות העולם היא רעיון מעניין. כאשר אנחנו נמצאים עכשיו בדצמבר קל לומר כן, אבל יש עוד לפני אליפות העולם את הטור דה פרנס ואחר כך לחכות חודשיים לטוס לאוסטרליה ולהתחרות במסלול שמבחינת הטופוגרפיה איננו מתאים לי. לטוס למלבורן יהיה דבר נהדר, אבל אני מניח שלא אהיה שם," ומיד הוסיף, "בעבר אליפות העולם נערכה חודש אחרי הטור דה פרנס, כאשר הזיזו את האליפות לחודש אוקטובר התחרות איבדה את חשיבותה בלוח התחרויות הבינלאומי". |
ארמסטרונג יודע שהשעון הביולוגי מתקתק והוא מנסה להתרכז במה שלגביו נראה כמטרה אבסולוטית – זכייה שמינית בטור דה פרנס, וקביעת סף גבוה מאוד לפני שהוא יורד סופית מהבמה כרוכב הגדול בהיסטוריה של הענף.
אלברטו קונטדור וספרד קבלו את פרסי ה-UCI לשנת 2009
טקס שנערך במדריד העניק נשיא התאחדות האופניים הבינ"ל, פט מקווייד לאלברטו קונטדור את פרס הרוכב המצטיין של 2009 . דרוג ה- UCI מתבסס על חישוב תוצאות 24 האירועים החשובים בענף האופניים. האירועים הללו כוללים בין היתר את כל 3 הגרנד טורים, מרוצים היסטוריים דוגמת פאריס-ניס וטירנו אדריאטיקו, וכן הקלאסיקות ומרוצי הפרו טור.
שנת 2009 הייתה שנה מאוד מוצלחת לאלברטו קונטדור. במקביל לניצחונו בטור דה פרנס, קונטדור גם ניצח את הוואלטה האו אלגרב, וואלטה אל פה ואסקו, ואף זכה באליפות ספרד במרוץ נגד השעון. הקרב על המקום הראשון היה קשה ובסופו של דבר גבר קונטדור בהפרש קטן על חברו אלסנדרו וואלוורדה. למקום השלישי הגיע האלוף האולימפי סמואל סנצ'ז.
העובדה שכל שלושת הרוכבים הראשונים הם ספרדים העניקה למדינתם ניקוד גבוה מאוד ובמקום הראשון בדרוג העולמי זוכה ספרד בהפרש עצום מאיטליה השנייה. במקום השלישי מגיעה אוסטרליה שהפכה למעצמה של ממש בענף האופניים בהפרש זעום מאיטליה.
בשנת 2010 מתוכננים על ידי ה-UCI, 26 מרוצים כאשר מרוץ קוויבק והגרנד פרי של מונטריאול מתוכננים להיכנס לתוכנית בפעם הראשונה.
מסלול הוואלטה 2010 הוכרז
הפרופיל של מסלול הוואלטה 2010 מאופיין בהרבה הרים, ומעט מאוד מרוצי נגד שעון. המהדורה ה-65 של הוואלטה תצא לדרך ב-28 באוגוסט במרוץ נגד שעון לילי ברחובות בסביליה. בוואלטה יהיו רק שני מרוצי נגד שעון – בקטע הפתיחה בסביליה ובקטע ה-17, 46 ק"מ בפנפיאל. לעומת זאת, יהיו 6 קטעים המסתיימים בעלייה. המרוץ יהיה קשה מאוד ועצבני כאשר למועמדים הבכירים ולקבוצותיהם יהיה קשה מאוד לשלוט בקצב המרוץ. מסלול הוואלטה 2010 יהיה נגד כיוון השעון. חידוש נוסף ומרענן היא העובדה שהמוביל בדרוג הכללי המצטבר ילבש חולצה אדומה במקום מוזהבת כרגיל. הצבע האדום בא להדגיש ולהלל את ההצלחה של הספורט הספרדי והוא גם הצבע של נבחרות ספרד.
ה"קוברה" חוזר מהשעיה ומכוון למרוץ מילאן סן רמו
"הילד הנורא" של ענף האופניים האיטלקי, ריקרדו ריקו, מבקש מאוהדי האופניים לשמור לעצמם את השיפוט מראש לקראת חזרתו למסלול התחרויות בחודש מרץ. כזכור סולק ריקו בבושת פנים מהטור דה פרנס 2008 אחרי שהתגלה שהשתמש בחומר האסור EPO מסוג CERA הקשה לגילוי. בראיון למגזין האופניים פרוסייקלינג, מבקש ריקו מהאוהדים, "מגיעה לי הזדמנות שנייה." ריקו עדיין מקווה שהתאחדות האופניים הבינ"ל ה- UCI תאפשר לקבוצתו Ceramica Flamina כרטיס חופשי למרוץ סן רמו וכך הוא יוכל לחזור ולהתחרות ב-20 במרץ בקלאסיקת האביב.
חוזר מהשעיה / צילום: alex_lee2001's
ריקרדו ריקו מודה שהוא סובל עדיין מבושת הפנים לאחר סילוקו מהטור דה פרנס ומאסרו בכלא ושהזיכרון הזה הוא המניע הטוב ביותר כדי שלא ישתמש שוב בחומרים אסורים. "הייתי בשוק. ממש הושפלתי. בהתחלה לא יכולתי להסתכל לאנשים בעיניים. בהתחלה זה היה ממש נורא ורק אחר כך, באופן הדרגתי, חזרתי לחיי הרגילים". ריקו השתמש במודל של איבן באסו ובמשך כל תקופת ההשעיה שמר על כושר גופני גבוה מאוד, כדי לדמות מרוצי אופניים הוא היה מבצע אימוני דראפטינג מאחורי קטנוע או מכונית.
הזיכרון של האנשים הוא קצר, טוען ריקו, וברגע שהוא יתחיל לנצח מרוצים אנשים לא יזכרו את מה שקרה. אבל לגבי העיתונאים ריקו מתכוון להנמיך את הפרופיל ולהתרכז כרגע בתוצאות על האופניים. בשבת שעברה ניצל ריקו בנס מתאונה עם אוטובוס, שחסם לפתע את דרכו לצומת. כדי להימנע מהתנגשות ירד ריקו לשולי הדרך והתהפך. בבדיקת רנטגן שנערכה לו בבית החולים התברר שלא שבר שום עצם בגופו והוא הורשה לחזור לביתו. השבוע יתאמן ריקו בסיציליה יחד עם שניים מחבריו.
כרגע ההחלטה אם לאפשר לריקו ולקבוצתו להשתתף במילאן סן רמו ובעצם להכשיר את קבלתו חזרה לפלוטון המקצועי תלויה בידיו של מנהל הג'ירו ותחרות המילאן סן רמוAngelo Zomegnan. מעניינת מאוד תגובתו של אלוף איטליה לשעבר פיליפו סימאוני המתאר את החתמתו של ריקרדו ריקו לקבוצתו החדשה Ceramica Flamina כ"מעוררת שאלות". האמת גם אותי.
דנילו די לוקה צפוי לקבל עונש הרחקה של 3 שנים התובע של הועדה האיטלקית למניעת שימוש בחומרים אסורים CONTI המליץ על תוספת של 12 חודשים לעונש ההרחקה האוטומטי של שנתיים בשל "נסיבות מחמירות". כזכור נתפס די לוקה על שימוש ב- EPO מסוג CERA בתחרות הג'ירו 2009. די לוקה שסיים במקום השני הכללי אחרי המנצח דניס מנצ'וב ממשיך לטעון לחפותו, "הם קודם יורים ואחר כך מתנצלים". בנוסף מכוונים ב – CONTI לתבוע מדי לוקה קנס בגובה של שנה משכורת. אם יורשע צפוי די לוקה לעמוד גם בפני תביעה פלילית בפני רשויות החוק האיטלקי. די לוקה משוכנע שיעמוד על קו הזינוק בג'ירו 2010 ושכול הסיפור הוא בגדר קונספירציה כנגדו. |
|
אגדת רכיבה דרום אפריקאית נהרג בתאונת דרכים
אלן ון הרדן הרוכב האגדי מדרום אפריקה שזכה בקטע השביעי בג'ירו בשנת 1979, נהרג בתאונת דרכים מחרידה ביום שלישי אחה"צ ליד יוהנסבורג. הרבה פרטים בקשר לתאונה אינם ברורים עדיין. ון הרדן סבל מפגיעה רב מערכתית – שטף דם בעורק בכתף, אגן שבור, פגיעות ראש קשות, וטראומה במוח. למרות כל הניסיונות לעצור את הדימום נפטר הרוכב והוא בן 56 בלבד. ון הרדן הוא הרוכב הדרום אפריקאי הראשון שזכה בקטע בגרנד טור והפך לאגדה בדרום אפריקה. רק לאחרונה עבר ון הרדן ניתוח מעקפים בליבו. כמקצוען הוא רכב בקבוצת פג'ו.