"זה לכבוד כל הגיבורים שנפלו במלחמה ולכל החטופים שעדיין בעזה"

האלוף האולימפי הטרי, תום ראובני, ריגש את כל המדינה: "ייקח לי שבוע להבין את זה, מדהים לעשות את זה 20 שנה אחרי המאמן שלי, גל". פרידמן: "אחרי ה-7 באוקטובר לא היו אנרגיות, אבל הבנו שזו הדרך שאנחנו יכולים לעזור: לשים את דגל ישראל בראש התורן"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ראובני אחרי הבטחת הזהב | צילום: Sailing Energy

20 שנה בדיוק אחרי שגל פרידמן עמד בראש הפודיום באתונה 2004, הגיע יומו הגדול של תום ראובני. דקות בודדות אחרי ששרון קנטור זכתה במארסיי במדליית הכסף, סגר הגולש בן ה-24 מראש העין תחרות מדהימה והפתיע את כולם עם זכייה במדליית הזהב – הרביעית בתולדות ישראל במשחקים האולימפיים. ראובני מעולם לא זכה במדליה באליפות אירופה, באליפות עולם – או אפילו בשיוט במשחקים האלה עד הגמר! היום הייתה הפעם הראשונה שהוא מסיים ראשון – ובדיוק בזמן הנכון.

לכתבות נוספות בנושא:
קנטור חגגה: "לי קורזיץ, אני פשוט מאוהבת בך – המדליה הזו בשבילך"

יום ענק בים: תום ראובני אלוף אולימפי, מדליית כסף לשרון קנטור בגלישת רוח
גל כהן גרומי ואנסטסיה גורבנקו העפילו לחצאי גמר אולימפיים בבריכה

האלוף האולימפי הטרי היה נרגש מאוד בריאיון הראשון: "ייקח לי שבוע להבין את זה. זה מדהים לעשות את זה 20 שנה אחרי גל פרידמן, המאמן שלי. אין לי מה לומר. אני חושב שהייתי הסוס השחור ואף אחד לא ציפה, אבל ידעתי בפנים שזה אפשרי. לפני שלוש שנים סימנתי לעצמי מטרה: מדליית זהב ב-2024 – ועשיתי את זה. בחצי הגמר פחדתי לסיים חמישי או רביעי, זה כבר קרה לי פעמיים. סיימתי רביעי באליפות העולם".

"רציתי ליהנות מהחוויה המטורפת הזו ולעשות הכל כדי לשמוע את 'התקווה'", הוסיף ראובני, "זה לכבוד כל הגיבורים שנפלו במלחמה ולכל החטופים שעדיין בעזה. רציתי לייצג אותם בדרך הכי טובה. אני עדיין לא קולט את זה. המשפחה תמיד האמינה בי ודחפה אותי, החברה שלי דאגה לי. זה צוות אחד גדול שעובד ביחד כדי להשיג מדליה. עשינו אלף שיוטי מדליות בדיוק בשביל הרגע הזה ביחד עם הנבחרת. אני רוצה להגיד תודה לכל הנבחרת, למעטפת הרפואית והמקצועית – בלעדיכם לא הייתי עושה את זה".

ראובני אחרי הבטחת המדליה | צילום: Sailing Energy

מאמנו, גל פרידמן, היה גאה במיוחד: "הייתה לי הרגשה טובה עוד לפני התחרות. אמרתי לו: יש לך את זה, אתה רק צריך לקחת. תאמין בזה ותיקח. ראינו איך המתחרים מאבדים את זה, אנחנו מבחינת לחץ היינו במקום הנכון ורגועים. במשחקים הדבר החשוב הוא להתעלות כשכולם מתפרקים. אחרי ה-7 באוקטובר לא היו אנרגיות, היה לנו מאוד קשה לחזור לאימונים. הוועד האולימפי עשה שיחות והבנו שזו הדרך שאנחנו יכולים לעזור: לשים את דגל ישראל בראש התורן".

שרון קנטור, דקות אחרי שחגגה מדלית כסף, פירגנה לראובני: "הוא נלחם עד הרגע האחרון, הוא גולש ענק. לא הייתה מדליה בשיט מאז 2008 והיום הבאנו שתיים. אני כל כך שמחה שהוא עשה את זה. מטורף, זה כל כך יפה לראות. איזה כיף שהשיט חוזר. אני חושבת שיש לנו מנטליות אחרת, לישראלים, מאשר לכל האירופים. זה משהו אחר לגמרי. אנחנו פשוט באים לפרק. אנחנו עוצמתיים, אנחנו באים ומראים מה יש לנו. אנחנו חסרי פחד. את קולטת שנשמע היום את "התקווה"? זה מטורף, איזה כיף".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג