וואלטה 2013, קטעים 19-20: 42 החדש זה 22 הישן

כחודש לפני יום הולדתו ה – 42 כריסטופר הורנר על סף ניצחון בוואלטה א’אספנייה 2013
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כחודש לפני יום הולדתו ה – 42 כריסטופר הורנר על סף ניצחון בוואלטה א'אספנייה 2013

מאת:יאיר בן עמי


 עמוד הוואלטה א'אספנייה בשוונג – כאן  כל מה שרציתם לדעת על הוואלטה א'אספנייה – כאן
 כתבה על מסלול הוואלטה א'אספנייה 2013 – כאן


כריסטופר הורנר זינק לקטע ה- 19 (יום שישי) של הוואלטה 2013 כשהוא מדורג שני, לונצ'נזו ניבאלי (מנצח הוואלטה 2011), בפיגור של 3 שניות בלבד.

בקטע – 18 סגר הורנר את הפער, בינו לבין ניבאלי, מ – 28 שניות ל- 3 שניות. בקטע ה- 19 הוא ביצע את המהפך ועלה לראש הדירוג עם יתרון של 3 שניות בלבד – הכל היה מוכן למופע ההכרעה בקטע ה- 20 (הלפני אחרון) בתפאורה המושלמת של אלטו דה אנגילרו.
לפני הזינוק לקטע ה- 20 אמר ניבאלי כי הוא מקווה לגשם משום שסגנון הרכיבה של הורנר, בעמידה, אינו מתאים לכביש רטוב.

מנצח הקטע ה – 19, חוקאין רודריגז, שהחל את היום ממקום 4 ופיגור של כמעט שתי דקות אמר כי האנג'לרו היא עלייה בה אפשר להפסיד זמן רב והכל פתוח. הוא באמת הפסיד הרבה זמן.

קבוצת אסטנה (ניבאלי) בחרה בטקטיקה של שליחת המטפסים הטובים ביותר שלה, פאולו טרילונגו ויעקב פולגסן (שביעי בטור דה פראנס האחרון), לקבוצת בריחה ענקית (32 רוכבים) שנוצר בתחילת הקטע ה – 20.

מתוך קבוצת הבריחה הזו יצא גם המנצח של הקטע ה- 20. קני אליסונד מקבוצת אפדוז'ו שישב על ספסל הלימודים לראשונה בשנה בה כריס הורנר צבר כמה ניצחונות בדרג הבכיר.

אליסונד מקצוען כבר 4 שנים ושלושה מהן בקבוצת אפדוז'ו מהדרג הבכיר. הוא כבר ניצח בכמה מרוצים בעלי דירוג עולמי גבוה, אבל וואלטה 2013 הוא הגרנד טור הראשון בו הוא משתתף  והוא הגיע כדי לסייע לטיבו פינו להתברג במיקום גבוה בדירוג המצטבר. הניצחון באלטו דה אנג'לרו בהחלט הופך אותו לרכב בעל הישג ענק ברמה הגבוהה ביותר.

אליסונד (צילום: Petit Brun)


כשהגיעה הדבוקה של המדורגים בראש לתחילת העלייה לאנג'לרו היו בה כעשרה רוכבים בלבד. ניבאלי היה הראשון שביצע מהלך, כשנותרו מעט פחות משבעה ק"מ לסיום. הוא יצא להתקפה והצליח לפתוח פער של כעשר שניות.

הורנר לא הגיב, ונשאר לרכב בדבוקה שמנתה כעת פחות מעשרה רוכבים. הפער בין ניבאלי לחבורה של ראש הדירוג נסגר לאחר כשני ק"מ וניבאלי תקף שוב עם 4.5 ק"מ לסיום. גם הפעם לא הגיב הורנר מיד אלא סגר את הפער בסבלנות, אלחנדרו ולוורדה וחוקאין רודריגז כבר לא יכלו לקצב הסגירה של הורנר והם נשרו לאחור.

בשלב הזה היו לעזרתו של ניבאלי גם פולגסן וגם טרילונגו. ניבאלי לא יכול הה לנצל את המשיכה שלהם בידיעה כי הורנר חזק ממנו ולא ינשור לפניו. טרילונגו נשר ראשון, פולגסן אחריו, ניבאלי נשאר לבדו עם הורנר כשהם עוקפים את הרוכבים שהיו בקבוצת הבריחה, להוציא אחד צרפתי צעיר שניצח בקטע.

לאחר שתי ההתקפות של ניבאלי הוא ביצע עוד שלוש. בכל הפעמים סגר הורנר את הפער ברכיבה של קצב קבוע וללא תגובה מיידית.

כשני ק"מ לסיום נגמר לניבאלי הכח, הרונר מצא עצמו מתרחק ממנו בלי שהגביר קצב ועל קו הסיום הוא הקדים את ולוורדה וניבאלי בפער של 28 שניות. בזכות הבונוס של המקום השני בקטע ה- 20 ייחל הורנר את הקטע האחרון בפער של 37 שניות על ניבאלי.

רק אירוע חסר תקדים ימנע מכריסטופר הורנר להשלים את הניצחון בוואלטה א'אספנייה 2013. הקטע האחרון הוא מרוץ על תוואי המישורי ביותר שהיה בוואלטה 2013, פחות מ – 110 ק"מ שיהיו בעיקר חגיגות הניצחון של הורנר ומאבק של המאיצים שנותרו במרוץ על הניצחון בקטע האחרון.

כריס הורנר בטור של קליפורניה 2011
(צילום: Richard Masoner / Cycleliciou)


דוכן מנצחים קטע 19

1. חואקין רודריגז, ספרד, קאטיושה, 4:16:13 שעות
2. דיאגו אוליסי, איטליה, לאמפרה – מרידה + 11 שניות
3. דניאל מורנו, ספרד, קאטיושה, זמן זהה

חמישייה ראשונה לאחר קטע 19:
1. כריסטופר הורנר, ארה"ב, רדיושאק – לאופרד, 77:56:05 שעות
2. ונצ'ניזו ניבאלי, איטליה, אסטנה + 3 שניות
3. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר + 1:06 דקה
4. חואקין רודריגז, ספרד, קאטיושה + 1:57 דקה
5. ניקולא רוש, אירלנד, סאקסו בנק – טינקוף + 3:49 דקות

דוכן מנצחים קטע 20:
1. קני אליסונד, צרפת, אפדוז'ו, 3:55:36 שעות
2. כריסטופר הורנר, ארה"ב, רדיושאק – לאופרד + 26 שניות
3. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר + 54 שניות

חמישייה ראשונה לאחר קטע 20:
1. כריסטופר הורנר, ארה"ב, רדיושאק – לאופרד, 81:52:01 שעות
2. ונצ'ניזו ניבאלי, איטליה, אסטנה + 37 שניות
3. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר + 1:38 דקה
4. חואקין רודריגז, ספרד, קאטיושה + 3:22 דקות
5. ניקולא רוש, אירלנד, סאקסו בנק – טינקוף + 7:11 דקות

וואלטה א'אספנייה 2013 – קטע 19, ק"מ אחרונים

וואלטה א'אספנייה 2013 – קטע 20, ק"מ אחרונים



הקטע ה- 21 (האחרון) של הוואלטה א'אספנייה 2013 מתחיל בפרבר דרום מערבי של מדריד ויסתיים בתוכה.  החלק האחרון שלך הקטע יהיה בשמונה סיבובים בתוך מדריד.

נדיר שקטע מהסוג הזה לא מסתיים במאוץ המוני לקו הסיום. מעט המאיצים שנותרו במרוץ אינם מהטובים בעולם וכל אחד מהם ירצה לנצל עד תום את ההזדמנות לנצח במאוץ המוני לקו סיום של קטע בגרנד טור.

15 בספטמבר: קטע 21
Leganés – Madrid
109.6 ק"מ – מישור.

 משהו בקטנה:
מי נשאר מהמאיצים, כי תרחיש אחר ממאוץ המוני לקו הסיום נדיר מאוד.

14.9.2013


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג 
ו
בעל הטור מציאות נושכת.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

  • 1.טעות של אסטנה 
    ניבאלי הפסיד את הקטע (והוואלטה) כי הפועלים שלו היו רחוקים מדי קדימה כשפרץ.
    במקום להתחבר אליהם שימשכו אותו, הוא נאלץ לרכוב 2 ק"מ לבד וכך לאפשר להורנר והאחרים להגיע אליו.
    כשכבר התחברו אליהם, הם לא החזיקו מעמד ולא תרמו לו כלום.

    ליאור (15/09/2013)

  • 2.למה ניבולי פרץ כל כך מוקדם? 
    מישהו יכול להסביר למה נבלי פרץ כל כך מוקדם ולמה לא היו פועלים לצידו?
    הרי אם המירוץ היה מסתיים 2.5 קילומטר מוקדם יותר היינו מדברים על המהפך המדהים של ניבולי.
    גם בטור של 2012 הייתה לו פריצה מוקדמת שוויגנס ופרום סגרו.
    אורי

    אורי (15/09/2013)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מעדיף בריכות קצרות על ארוכות. זה פחות כואב", האלוף האולימפי ושיאן העולם לאון מרשאן ברגע של כנות




הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

דניאל קריצ&#039בסקי בתגובה ראשונה אחרי ששבר את השיא הישראלי ב-100 חופשי
דניאל קריצ'בסקי בתגובה ראשונה אחרי ששבר את השיא הישראלי ב-100 חופשי
02:14
בין צ&#039אלנג&#039 ישראמן לטור דה פראנס: אילן אולמן וחגי אשלגי בפודקאסט של שוונג
בין צ'אלנג' ישראמן לטור דה פראנס: אילן אולמן וחגי אשלגי בפודקאסט של שוונג
44:39
העונה הקשה, השאיפות הגבוהות והקשר המיוחד עם נדב רייסברג: דרק ג’י בראיון בלעדי
העונה הקשה, השאיפות הגבוהות והקשר המיוחד עם נדב רייסברג: דרק ג’י בראיון בלעדי
31:57
סילבן אדמס ורון בר און בראיון מיוחד מג&#039ירונה
סילבן אדמס ורון בר און בראיון מיוחד מג'ירונה
27:07
טעויות ריצה וביומכניקה: שלומי שמילוביץ&#039 בפודקאסט של שוונג
טעויות ריצה וביומכניקה: שלומי שמילוביץ' בפודקאסט של שוונג
54:41
בדרך לצ&#039אלנג&#039 ישראמן: ליאור זך מאור מתארח בפודקאסט של שוונג
בדרך לצ'אלנג' ישראמן: ליאור זך מאור מתארח בפודקאסט של שוונג
47:33
הרוכב שעשה היסטוריה: גיא שגיב בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
הרוכב שעשה היסטוריה: גיא שגיב בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
56:46
זה קריטי! על המדד החדש שאולי לא הכרתם. האזינו לפודקאסט של שוונג
זה קריטי! על המדד החדש שאולי לא הכרתם. האזינו לפודקאסט של שוונג
48:21
מרוץ חופים Run the Beach נתניה 2024
מרוץ חופים Run the Beach נתניה 2024
02:23
הצצה למרוץ חופים נתניה 2024
הצצה למרוץ חופים נתניה 2024
32
סימונה, אימה של דורון שטיינברכר החטופה בעזה, מזניקה במרוץ אייל
סימונה, אימה של דורון שטיינברכר החטופה בעזה, מזניקה במרוץ אייל
01:28
הזנקת מרוץ אייל 2024
הזנקת מרוץ אייל 2024
01:13
הסרטון הרשמי! מרוץ הגבורה חצי מרתון אופקים 2024 - רצים בשביל הגיבורים🎗
הסרטון הרשמי! מרוץ הגבורה חצי מרתון אופקים 2024 - רצים בשביל הגיבורים🎗
02:27
ממשגב לטופ העולמי: כוהנת האנדורו נגה כורם בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
ממשגב לטופ העולמי: כוהנת האנדורו נגה כורם בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
46:16
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:25