אנטוניו פיאדרה פרז ניצח בקטע ה- 15, קונטאדור לא מפסיק לתקוף אבל רודריגז מצליח להגיב הכי טוב. אלחנדרו ולוורדה משפר מיקום על חשבון פרום המתדרדר בדירוג המצטבר
מאת:יאיר בן עמי
• כל הכתבות על הוואלטה- כאן
• השידור הישיר של הקטע ה- 15- כאן
קטע 15:
La Robla – Lagos de Covadonga
186.5 ק"מ
אנטוניו פיאדרה פרז הוא רכב דרג שני כבר שבע שנים, מאז החל לרכב כמקצוען. הוא הצטרף לקבוצתו הנוכחית, קאחה- רואל, בתחילת העונה. במהלך הקריירה שלו הוא ניצח רק בשני מרוצים. קטע של הטור הפורטוגלי לפני שלוש שים ועוד מרוץ חד יומי השנה.
הניצחון שלו בקטע של הוואלטה יכול לספר את סיפורם של אלפי רוכבי אופניים מקצוענים. אלו הרוכבים עשרות מרוצים בשנה ומסיימים את הקריירה בלי שמישהו, מחוץ לדבוקה או המעגל המתעניין בה, יזכור את שמו.
את הוואלטה הוא סיים גם בשלוש השנים הקודמות ובמקומות 78 (2009), 105(2010), 72 (2011). רק פעם אחת הוא סיים קטע בין ה- 20 הראשונים. עם רזומה כזה הכירו אותו רק אלו שרכבו לצידו הרבה ומנהלי קבוצות המחפשים שחקני חיזוק בעמדות מאוד מסוימות. ואולי כמה פרשנים עם הכרות מאוד מעמיקה של הדבוקה.
כניסה לקבוצות בריחה במרוצים הגדולים ביותר היא הזדמנות לזכות בחשיפה מעבר לרגיל, בעיקר בזכות ניצחון. פיאדרה הוכיח כי הוא מטפס טוב וייתכן כי כבר לאחר הניצחון בקטע ה – 15 של הוואלטה א'אספנייה 2012 הוא יזכה להצעות מקבוצות דרג בכיר.
קבוצת בריחה ממנה יצא המנצח ולפחות עוד שני רוכבים שייקחו את הבונוסים של מקומות 2-3 הייתה נוחה לכל רוכבים ראש הדירוג המצטבר. אלברטו קונטאדור יודע כי בכל קו סיום אליו יגיע עם רודריגז או ולוורדה השניים יקדימו אותו בזכות יכולת מאוץ טובה משלו.
רודריגז אומנם ייקח כל הזדמנות לבונוסים, אבל הוא לוקח בחשבון שגם הוא אנושי. כמו כל ספורטאי גם הוא יכול למצוא עצמו מגיע לקו הסיום בפיגור של כמה שניות. אם הוא מגיע לשם אחרי קונטאדור הוא מעדיף שזה יקרה בלי שאריות של בונוסים. אלחנדרו ולוורדה וכריס פרום יודעים שבכל מקרה של מאבק ראש בראש, בין קונטאדור לרודריגז, הם יישארו מאחור ללקט פערים.
מסיבות אלו מצאו עצמם למעלה מעשרים רוכבים בקבוצת בריחה שלא זכתה למרדף של ממש מהרגע שזהות הרוכבים בה הסתדרה עם הרצונות של הקבוצות המובילות.
סאקסו בנק- טינקוף בנק ניסו לפרק את הדבוקה של רוכבי ראש הדירוג מיד עם הכניסה לעלייה האחרונה. לאחר מכן הם שלחו כמה רוכבים קדימה כדי שימתינו קונטאדור יוכל לגשר למסייעים. כשגם זה לא הצליח החל קונטאדור בסדרת התקפות שהסתיימה רק לאחר ההתקפה השמינית.
כל אלו לא הצליחו קונטאדור ובסופו של הקטע הוא הגיע לקו הסיום בצמוד (זמן זהה) לולוורדה ורודריגז. אבל כל התקפה כזו לוקחת מהרוכבים אנרגיות ומקשה על ההתאוששות מיום ליום. גם בקטע ה- 16 כנראה נראה את קונטאדור מוביל את החלק ההתקפי של המרוץ אבל כנראה ששוב תהיה קבוצת בריחה גדולה, עם סיכויי הגעה לקו הסיום לפני המדורגים בראש.
חמישייה ראשונה בקטע 15:
1. אנטוניו פיאדרה פרז, ספרד, קאחה- רואל, 5:01:23 שעות
2. רובן פרז מורנו, ספרד, אוסקלטל-אוסקדי + 2:02 דקות
3. לויד מונדרה, צרפת, אז'ה2אר לה מונדיאל" זמן זהה
4. דוויד לה פונטה ראסיאלה, ספרד, קאחה – רואל, זמן זהה
5. פאבלו לאסטרס גארסיה, ספרד, מוביסטאר + 2:27 דקות
חמישייה ראשונה לאחר קטע 15:
1. חואקין רודריגז, ספרד, קטוישה, 58:17:21 שעות
2. אלברטו קונטאדור, ספרד, סאקסו בנק- טינקוף בנק + 22 שנייה
3. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר + 1:41 דק
4. כריס פרום, בריטניה, סקאי + 2:16 דקות
5. דניאל מורנו, ספרד, קטוישה + 4:51 דקות
קטע 16
Gijón – Valgrande-Pajares (Cuitu Negru)
183.5 ק"מ
לכל
מרוץ קטעים יש את קטע המלכות. הקטע ה- 16 הוא הקטע המלכותי של הוואלטה
א'אספנייה 2012. הוא ישלים שלושה ימים רצופים בהרים, כולם עם סיומי פסגות
והוא הקשה ביותר במרוץ. עוד פרט חשוב- הוא לפני יום המנוחה האחרון של
הוואלטה השנה.
על המסלול ארבע עליות. הראשונה בדירוג שלוש, השנייה
והשלישית בדירוג 1 והאחרונה בקטגוריית על. 19.4 ק"מ בזווית ממוצעת של 6.9%
וזוויות של 15% בכמה נקודות לאורכה.
אלברטו קונטאדור לא יוותר על אף
ניסיון לשבור את חואקין רודריגז. עם פער של 22 שניות ובונוסים של קיזוז
שניות לשלוש הראשונים על קו הסיום צפוי מאבק אדיר על ההר של קו הסיום. עוד
אי אפשר להוציא אף אחד, מבין החמשה מדורגים בראש הדירוג המצטבר, מהחשבונות.
עם כל כך הרבה עליות וסיומי פסגות הכל עוד יכול לקרות, אפילו רוכב מחוץ
לעשירייה הראשונה שיצליח להתברג לדירוג כמאיים על המדרגות של דוכן המנצחים.
יאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת