אדירים: גמר אולימפי ושיא ישראלי לנבחרת השליחים ב-4X200 חופשי!

גמר ראשון לישראל בבריכה! דניס לוקטב, בר סולובייצ'יק, איתן בן שטרית וגל כהן גרומי קבעו 7:08.43 דקות וסיימו במקום השמיני ביחד עם יפן. גרומי עם זמן השליחים המהיר אי פעם לישראלי: 1:45.57 דקות. מקום 21 לפרנקל ב-100 חופשי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לוקטב, סולובייצ'יק, בן שטרית וגרומי | צילום: סימונה קסטרווילארי

הישג אדיר לנבחרת השליחים של ישראל בשחייה במשחקים האולימפיים בפריז! הרביעייה למשחה 4X200 חופשי, המורכבת מדניס לוקטב, בר סולובייצ'יק, איתן בן שטרית וגל כהן גרומי, העפילה לגמר המשחה מהמקום השמיני עם שיא ישראלי נהדר של 7:08.43 דקות, בעיקר הודות לסיומת מופלאה של כהן גרומי. הלילה ב-23:15 תזנק הרביעייה למשחה הגמר הראשון של ישראל בבריכה בפריז.

לכתבות נוספות בנושא:
אוקלהאן הזמינה את טיטמוס לעמוד עימה בראש הפודיום: "היא פשוט מדהימה"
בספק גדול למשחי השליחים: אדם פיטי חיובי לקורונה
שיא אולימפי לאוקלהאן, זהב ראשון למקינטוש וניצחון דרמטי לפופוביץ'

 

לאחר הופעת הבוקר ובהחלטת הצוות המקצועי – דייב מארש, טום ראשטון, אייל עילם וראסל מארק – הוחלט על שינוי בהרכב ובסדר השליחים. בערב ישחו דניס לוקטב, גל כהן גרומי, תומר פרנקל ובר סולובייצ'יק (בסדר הזה). זו הפעם הראשונה שתשע נבחרות יתחרו בגמר אולימפי, וזו לאחר החלטה שהתקבלה לפני מספר שנים על ידי World Aquatic כי במשחי שליחים במשחקים האולימפיים, במקרה של תוצאה זהה, לא יתקיים Swim-off ושתי הנבחרות ישחו בערב. הנבחרת תשחה במסלול 0.

מדובר בפעם השלישית שנבחרת שליחים ישראלית מעפילה לגמר אולימפי אחרי השליחים 4X100 מעורב באטלנטה 1996 ונבחרת השליחים מעורב מיקס בטוקיו 2020. בסך הכל, זהו הגמר השישי של ישראל בהיסטוריה בבריכה, יחד עם הגמרים של איתן אורבך בסידני 2000, יעקב טומרקין בלונדון 2012 ואנסטסיה גורבנקו בטוקיו 2020.

גל כהן גרומי בשליחים | צילום: סימונה קסטרווילארי

הרביעייה הישראלית זינקה כבר במקצה הראשון במסלול 7. לוקטב פתח את המשחה לצד לוקאס מרטנס האלוף האולימפי הגרמני וניסה "לרכוב" לו על הגלים. לאחר 200 מטר, לוקטב הציב את ישראל במקום השישי עם 1:47.32 דקות. בר סולובייצ'יק זינק שני וירד מקום אחד בתום חצי המרחק עם 1:47.53 דקות, אך עדיין בתמונה. אחריו איתן בן שטרית הצעיר זינק ושמר על המקום השביעי, כשהוא אף מתקרב לשאר השדה עם 1:48.01 דקות.

ואז, הגיע הרגע הגדול של גל כהן גרומי: מי שהוגדר לא פעם כשחיין השליחים הטוב בהיסטוריה של ישראל, הראה זאת פעם נוספת עם עבודה פשוט אדירה. גרומי עקף שתי נבחרות ושם את ישראל במקום החמישי במשותף עם יפן, בזמן של 7:08.43 דקות. הספליט של גרומי היה 1:45.57 דקות, המהיר ביותר בהיסטוריה של ישראל, כשגם הרביעייה כולה קבעה כאמור שיא ישראלי חדש, שיפור של 22 מאיות לשיא האיכותי מהמשחקים בטוקיו. התוצאה הזו הקנתה להם את המקום השמיני המשותף והיסטוריה קטנה כחול-לבן.

לוקטב, בן שטרית וסולובייצ'יק | צילום: סימונה קסטרווילארי

סיכום המשחים הנוספים:

200 פרפר גברים
החצי הראשון בניסיון הדאבל של לאון מרשאן עבר ללא תקלות, כאשר הצרפתי שייט לו בלי להתאמץ והעפיל מהמקום השביעי לחצי הגמר עם 1:55.26 דקות. לא פחות מעניין מכך היה הביצוע של שיאן העולם קריסטוף מילאק, שלאחר תקופה קשה כולל בעיות מנטליות, נראה חד יותר ועלה ראשון עם 1:53.92 דקות. גם איליה קארון הקנדי, נואה פונטי השוויצרי ואלברטו ראצטי האיטלקי העפילו, כשמי שנותר בחוץ במפתיע היה לוקה אורלנדו האמריקאי, שסיים רק 17 את המוקדמות.

100 חופשי גברים
תומר פרנקל זינק למשחה אישי ראשון שלו בתחרות, למקצה השביעי מתוך עשרה. הוא פתח מהר והסתובב ראשון על 23.11 שניות, כשגם ה-50 השני היה טוב ובסיומו הוא סיים שני במקצה. תוצאתו הייתה 48.66 שניות, שש מאיות מתוצאתו בפתיחת השליחים ביום הראשון של התחרות וכחצי שנייה משיאו הישראלי (אם כי כבר הבנו כי שיאים זה דבר שהרבה יותר קשה להשיג בבריכה בפריז). בכל מקרה הוא סיים במקום ה-21, מרחק 25 מאיות מהעפלה לחצי הגמר.

תומר פרנקל | צילום: סימונה קסטרווילארי

מבין המובילים, רבים מהשחיינים הבכירים ממש שיחקו במוקדמות, ואפילו היו קרובים לא להעפיל. בהם, היה גם שיאן העולם פאן ז'אנלה וסגן האלוף האולימפי במרחק הכפול מת'יו ריצ'רדס, שקבעו רק 48.40 שניות וסיימו במקום ה-13 המשותף. מי שהיה המהיר מכולם הוא ג'ק אלכסי האמריקאי עם 47.57 שניות, לפני מקסים גרוסה ודויד פופוביץ', כשגם קייל צ'אלמרס, ג'ורדן קרוקס וכריס ג'וליאנו בפנים.

1,500 חופשי נשים
משחה שצפוי להיות בגמר כל כולו המופע של קייטי לדקי. האמריקאית המעוטרת עברה בצורה חלקה את המוקדמות כשהעפילה ראשונה עם 15:47.43 דקות. סימונה קוואדרלה האיטלקייה עלתה שנייה 3.76 שניות אחריה ואנסטסיה קירפיצ'ניקובה הצרפתייה עלתה מהמקום השלישי. מי שנותרה במפתיע בחוץ היא קייטי גריימס, שזכתה אתמול בכסף ב-400 מעורב אישי, ודורגה רק עשירית. לני פאליסטר האוסטרלית, שהייתה מועמדת למדליה, חלתה בקורונה ולא התייצבה למשחה.

קייטי לדקי | צילום: Shutterstock

100 חופשי נשים
כל הפייבוריטיות לא התקשו והעפילו לחצי הגמר, כשהמהירה מכולן הייתה שרה שוטסרום השוודית הוותיקה, עם 52.99 שניות. שיבון הוהי, שזכתה בארד אתמול במרחק הכפול, עלתה שנייה, 3 מאיות אחרי שרה, כשגם האוסטרליות מולי אוקלהאן ושיינה ג'ק והאמריקאיות טורי האסק וגרטשן וולש מעפילות.

200 חזה גברים
מרשאן חזר לבריכה בפעם השנייה בהצגה, ונראה נהדר לאורך 150 מטר עם שליטה מוחלטת. ב-50 האחרון הוא האט משמעותית כדי לשמור אנרגיה ועלה שלישי עם 2:09.55 דקות. סונג צ'ו הקוריאני עלה ראשון, בדיוק עשירי לפניו וזאק סטאבלטי קוק האוסטרלי שני. צ'ין הייאנג שיאן העולם בקושי העפיל מהמקום ה-15 עם 2:10.98 דקות, כשדניס פטראשוב אלוף המכביה מקירגיסטן נועל את ה-16, מאית אחת אחריו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג