מתן רודיטי סיים במקום ה-16 במשחה ל-10 ק"מ במשחקים האולימפיים

בתנאים קשים בנהר הסן, הישראלי לא הצליח לשחזר את ההישג מטוקיו, נשר מהדבוקה המובילה וסיים בפער של שש דקות מהמנצח. רזובסקי ניצח בפיניש מותח, לפני קלמט ובתלהם. וולברוק ופלטריניירי מחוץ לפודיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתן רודיטי במשחקים האולימפיים בפריז | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

אחרי שרשם את הפתעת המשחקים האולימפיים בטוקיו וסיים במקום הרביעי, ניסה הבוקר (שישי) מתן רודיטי לשחזר את ההישג ההיסטורי, כשהמשחה ל-10 ק"מ במם פתוחים הוזנק בנהר הסן. התנאים בנהר היו קשים, כולל ראות אפסית וזרם אימתני והישראלי נתן הכל, אך לא הצליח לשמור על הדבוקה המובילה וסיים במקום ה-16 הכללי, מרחק 6:09 דקות מהמנצח.

בתום קרב אדיר בקדמת המשחה, מי שניצח היה קרישטוף רזובסקי ההונגרי, אשר הקדים בישורת האחרונה את אוליבר קלמט הגרמני. הונגריה חגגה פעמיים כאשר דויד בתלהם הצעיר לקח את הארד וזכה לחיבוק גדול מחברו לנבחרת. שניים מהפייבוריטים והאלופים הוותיקים פלוריאן וולברוק וגרגוריו פלטריניירי נותרו מחוץ לפודיום.

הדיווח דקה-אחר-דקה:

10:22: בריחה נוספת של רזובסקי לפני הישורת האחרונה, ואף אחד לא יכול לעצור אותו. אלוף העולם וסגן האולוף האולימפי מטוקיו הוא כעת האלוף הטרי בפריז! 1:50:53 שעות זמנו של המנצח, שמקדים ב-2.1 שניות את אוליבר קלמט הגרמני. במאבק על המקום השלישי לוקח דויד בתלהם, שמשלים 3-1 הונגרי על הפודיום ומקדים בשש עשיריות את אצ'רנצה, שנותר בלי מדליה.

10:13: הבריחה של רזובסקי וקלמט לא מחזיקה מעמד, ותופסים אותם אצ'רנצה ודויד בלתהם הצעיר. הדרמה במאבק תישאר לישורת האחרונה.

מתן רודיטי במשחקים האולימפיים בפריז | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

10:03: יוצאים להקפה אחרונה! רזובסקי שוב מגביר ומצליח לתפוס פער מהמתחרים. קלמט, פלטריניירי, בתלהם ואצ'רנצה רודפים כעת.

9:51 – הקצב של הדבוקה המובילה מסחרר במורד הזרם – 1:20:05 שעות לרזובסקי אחרי 7.6 ק"מ, וולברוק ואצ'רנצה מיד אחריו ושוב קבוצת בריחה של שישה תופסת פער מקדימה. רודיטי מדורג בנקודת המדידה הזו 12 וינסה לסיים ראשון בדבוקה שלו.

9:45 – הרודפים הגבירו קצב גם הם ומצליחים לתפוס את ניסיון הבריחה, כך שהדבוקה המובילה שוב מכילה 11 שחיינים כמעט יחד. אחרי 6.6 ק"מ, היתרון הוא של רזובסקי, שמנסה שוב לברוח. רודיטי מדורג 14, מרחק 2:51 דקות מההונגרי המוביל בתחרות.

מתן רודיטי במשחקים האולימפיים בפריז | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

9:34 – עוד פיצול בדבוקה המובילה, כשוולברוק מחליט להגביר את הקצב. יחד איתו רזובסקי, פלטריניירי, רזובסקי, אצ'רנצה, אוליבייה ואוליבר קלמט מצליחים בינתיים לשמור על הקצב. רודיטי לוקח פיקוד על הדבוקה שלו ומדורג 12 אחרי 5.9 ק"מ, מרחק 1:16 דקות מהדבוקה שלפניו, שכעת ייתכן שיהיה קל יותר לתפוס עם ההיפרדות.

9:27 – הפערים בין הדבוקה המובילה, שמכילה 11 שחיינים, לדבוקת הרדיפה בה נמצא רודיטי הולכים וגדלים לקראת אמצע המשחה. הפער בין הדבוקות עומד על כדקה, כאשר אחרי 4.9 ק"מ הישראלי מדורג 15.

9:14 – רזובסקי מנסה לברוח סולו, אך הדבוקה לא מאפשרת לו ותופסת אותו די מהר, במהלך שיוצר גם הפרדה לשתי דבוקות. רודיטי נקלע לדבוקה השנייה ואחרי 4.2 ק"מ הוא מדורג 17, מרחק 50 שניות מהמובילים.

מתן רודיטי במשחקים האולימפיים בפריז | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

9:07 – לקראת סוף הסיבוב השני אחרי 3.2 ק"מ, רזובסקי שומר על ההובלה, מתן רודיטי נמצא במקום ה-16, מרחק 42 שניות מההונגרי.

8:54 – הישראלי הולך ומתקדם במעלה הדבוקה במקטע מצוין עם הזרם. אחרי 2.5 ק"מ רודיטי נמצא במקום ה-13, מרחק 14 שניות מהמוביל ראזובסקי. וולברוק שני כעת, אצ'רנצה שלישי, אך הכל מאוד צמוד

8:47 – אחרי 1.5 ק"מ  וולברוק הוא זה שמוביל עם 17:04 דקות, פלטריניירי ו-וולברוק מיד אחריו. מתן רודיטי מדורג כעת 23, בתחתית הפלוטון המוביל, מרחק 23 שניות מהגרמני.

מתן רודיטי במשחקים האולימפיים בפריז | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

8:36 – נקודת מדידה ראשונה בסיום הצלע הארוכה – האלוף האולימפי פלוריאן וולברוק ואלוף העולם קרישטוף ראזובסקי תפסו את ההובלה עם הזרם ומכתיבים קצב מסחרר, כשאחריהם שני האיטלקים פלטריניירי ואצ'רנצה והצרפתי מארק אוליבייה.

8:30 – משחה המים הפתוחים ל-10 ק"מ יוצא לדרך בנהר הסן!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג