לפני כחודשיים, המצלמות קלטו את טאדיי פוגאצ'ר מחייך בעת טקס חשיפת המסלול של הטור דה פראנס ה-110, שייצא לדרך ב-1 ביולי. גם לו היה ברור שהמאבק על החולצה הצהובה יהיה שייך בלעדית למטפסים.
המסלול: המרוץ מתחיל בספרד ומסתיים לאחר 3,404 ק"מ בפריז. בדרך הרוכבים יעברו את חמשת רכסי ההרים של צרפת. שמונה קטעים מוגדרים הרריים, מתוכם ארבעה יסתיימו בטיפוס לפסגה. שמונה קטעים נחשבים שטוחים וארבעה מוגדרים כ"גבעות". יהיה רק קטע אחד נגד השעון, 22 ק"מ בלבד בהרים.
הזינוק: בפעם השנייה בהיסטוריה, ה"גראנד דיפארט" ייערך בחבל הבאסקים, כשהפעם הדבוקה תצא לדרך מבילבאו. אוהדי האופניים הפנאטיים של צפון ספרד צפויים ליהנות מהאקשן כבר מהקטע הראשון – 182 ק"מ וחמישה טיפוסים רשמיים, עליה קצרה וקשה 10 ק"מ לסוף ועוד טיפוס קצר לקו הסיום. הקטע השני יהיה הארוך של השנה – 209 ק"מ, כולל טיפוס לא קל לקראת הסיום. התחלה שיכולה להתאים מאוד לפוגאצ'ר.
הספרינטים: בקטע השלישי הרוכבים יחצו לצרפת, לקטע שצפוי להסתיים בספרינט. שמונה קטעים מוגדרים כשטוחים, אבל שלושה מהספרינטים יבואו בסוף המרוץ, ולשם כך על הרוכבים המהירים לשרוד את ההרים.
הנג"ש: הקטע היחיד נגד השעון יהיה הקטע ה-16. זאת הסיבה שכנראה לא נראה כמה מהשמות הגדולים בענף, ובמיוחד כשהוא נערך זמן קצר לפני אליפות העולם. אבל מדובר בקטע קשה שכולל טיפוס בהתחלה ובסוף, ובהחלט עלול להשפיע על הדירוג.
ההרים: כבר בקטע החמישי הרוכבים יגיעו לפירנאים. הקטע מפו ללרון כמעט זהה לקטע בו ניצח פוגאצ'ר ב-2020. הקטע השישי הוא הראשון שמסתיים בפסגה, בקוטרט-קמבסקה, היכן שמיגל אינדוראיין זכה לראשונה בקטע בטור. בדרך הרוכבים יצטרכו להתגבר על הקול דה אספין והטורמלה, שתיים מהפסגות האגדיות של הטור, שמופיעות בו מאז 1910.
בסוף השבוע של יום הבסטיליה הצרפתים יחגגו למראה הרוכבים סובלים בהרי היורה. הקטע ה-13 מסתיים בפעם השנייה בהיסטוריה בטיפוס הארוך והקשה לגרנד קולומבייה. בפעם הקודמת פוגאצ'ר הקדים את רוגליץ' בספרינט אל קו הסיום. הקטע ה-14 מסתיים בירידה למורזין, אולם לפני כן על הרוכבים לגבור על הקול דה ז'ו פלאן האימתני. בקטע ה-15 יידרשו הרוכבים המותשים לעלות ולרדת לאורך כל הקטע הקשה, שמסתיים בטיפוס לפסגת סנט ז'רוייה-מונט בלאן.
הקטע ה-17 יהיה "קטע המלכה" – 5,400 מטרים מפרכים של טיפוס שמסתיימים באתר הסקי קורשבל שבאלפים. חמישה קילומטרים לסוף הרוכבים יגיעו לפסגת הקול דה לה לוז, שבגובה של 2,304 מטר היא הפסגה הגבוהה ביותר במרוץ. על הנייר, זה קטע שמתאים במיוחד ליונאס וינגגורד. בניגוד למסורת שהתפתחה בשנים האחרונות, הקטע ה-20 והלפני אחרון לא יהיה נגד השעון, אלא קטע טיפוס קצר וקשה בהרי הווז', שעשוי להיות המאבק האחרון על החולצה הצהובה.
השיא: היום שכולם מחכים לו הוא קטע 9. אחרי היעדרות של 35 שנה, הפוי דה דום חוזר לטור. מדובר בהר געש כבוי, שמאז שנבנה בו קו רכבת והכביש נהיה צר במיוחד, הוא לא נכלל במרוץ. לא מדובר בטיפוס הקשה ביותר במסלול, אבל בהחלט ברומנטי ביותר. 13 פעמים בעבר הסתיים קטע בהר הגעש. פאוסטו קופי ניצח ב-52'. פייר מטיניון, "הפנס האדום" – המדורג האחרון בטור – הדהים את אדי מארקס בטור של 69'. ב-75' זה היה הקטע שבו מארקס הותקף.
אבל מעל לכל, הפוי דה דום מסמל את רגע השיא ביריבות העקובה מדם בין שניים מהרוכבים הגדולים של צרפת בכל הזמנים – ז'אק אנקטיל וריימונד פולידור. אלפי צופים צפו בשניים נאבקים זה בזה בקטע ה-20 של הטור של 1964. אנקטיל, האריסטוקרט בחולצה הצהובה, חיפש ניצחון חמישי היסטורי. פולידור, גיבור העם, היה מדורג שני. השניים רכבו זה לצד זה לאורך כל העלייה, כשרק בתוך הקילומטר האחרון פולידור הצליח להתנתק מיריבו ולצמצם את הפער ביניהם בדירוג הכללי. התמונה של השניים, כתף אל כתף, נחשבת לאחד הרגעים האיקונים בהיסטוריה של הטור.
הסיום: כמו בכל שנה מאז 1975, הטור יסתיים בשדרות האליזה. אבל, המארגנים הודיעו שב-2024, בפעם השלישית בלבד בהיסטוריה של המרוץ, הקטע האחרון לא יסתיים בפריז, אלא בקטע נגד השעון בניס. על הנייר מדובר באירוע חד פעמי בשל האולימפיאדה, אבל מי יודע, אולי בעתיד לא תמיד תהיה לנו פריז.