ב-2016 נחשף פרויקט ה"סאב 2" של נייקי שהמטרה שלו היא להכשיר לפחות שלושה רצי מרתון מהמובילים בעולם לרדת משעתיים בריצת מרתון ל-42.2 קילומטרים (בדומה לספר "פחות משעתיים" שנכתב בנושא). למעשה, קצת קשה לקרוא לזה מרתון כי גם בפרויקט אחר עם מטרה זהה וגם בפרויקט הזה, כבר הבינו שהדרך היחידה לנסות ולרדת משעתיים במרתון היא לעשות את זה ב"תנאי מעבדה".
עוד כתבות בנושא
האם מחסום השעתיים במרתון יישבר כבר ב-2017?
אולי יהיו אחרים שינסו לרדת משעתיים במרתון דווקא ביום המלח?
הפרק הראשון מהספר "פחות משעתיים"
ירוצו על מסלול פורמולה 1
הכוונה ב"תנאי מעבדה" היא לכך שזה לא יקרה במסגרת מרתון אמיתי, שהרצים יזנקו במועד המתאים ביותר מבחינת תנאי מזג האוויר, ועכשיו גם מסתבר שהם יעשו את זה על מסלול האספלט הכי מהיר שאפשר לדמיין שהוא מסלול הפורמולה 1 במונזה שבצפון איטליה. השבוע קיימו שם שלושת הרצים המובילים: אליוד קיפצ'וגה (האלוף האולימפי ומי שנחשב למרתוניסט הטוב בעולם כיום), לליסה דסיסה וזרסנאי טדסה, ריצת מבחן למרחק של חצי מרתון. הם עשו את זה על ההקפה הקטנה במסלול שאורכה הוא 2.4 ק"מ, מה שאומר שבריצת המרתון המתוכננת להם על אותו המסלול באביב הם ירוצו 17.5 הקפות.
ריצת המבחן שהתקיימה במונזה היתה גם הזדמנות בשביל נייקי לחשוף את נעלי התחרות שלה, ועל המסלול עצמו אליוד קיפצ'וגה היה המהיר ביותר מבין השלושה, לאחר שסיים את חצי המרתון בזמן של 59:17 שע', די הרבה לפני טדסה שהוא שיאן העולם בחצי המרתון ובמונזה הוא רץ בזמן של 59:41 דק'. מועד ניסיון ריצת המרתון על המסלול במונזה עדיין לא פורסם, אבל ב"נייקי" כבר הודיעו שזה יקרה באביב הקרוב, כלומר בשבועות הקרובים.
תודה שוונג שאתם עוקבים. תמשיכו לדווח
אבל הפרויקט הזה נראה לי 100% קמפיין פרסומי, ועוד אחד המטומטמים שבהם. פשוט אווילות, מסחריות, ומדיה בחינם (כמו כאן בשוונג) על חארטה בריבוע. מגעיל
זו ממש לא אווילות, זה אירוע חשוב ודי דרמטי בעולם הריצה (מציע לקרוא את הספר "פחות משעתיים"), אם כי גם אם הם יעמדו במשימה, עדיין כולם יחכו למי שיעשה את זה במסלול "אמיתי".