עם שלושה רצים כחול-לבן: הכל לקראת המרתון האולימפי בפריז 2024

מרתון הגברים יוזנק בשבת בבוקר ויעבור בכל האתרים התיירותיים של פריז, במסלול רווי עליות וירידות שיקשה על הרצים. גשאו איילה, מארו טפרי וגירמה אמרה ייצגו את ישראל במה שנחשבת הנבחרת הטובה ביותר שלנו אי פעם. כל הפרטים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גירמה אמרה, גשאו איילה ומארו טפרי | תמונות: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

אחד מרגעי השיא של המשחקים האולימפיים יגיע מחר (שבת) בבוקר, כאשר המרתון האולימפי לגברים יוזנק במרכז העיר פריז. שלושה ישראלים יהיו שם על המסלול המאתגר – סגן אלוף העולם מארו טפרי, השיאן הישראלי גשאו איילה וגירמה אמרה המנוסה והאיכותי. אליהם, אפשר להוסיף ישראלי נוסף שמייצג את נבחרת הפליטים – תחלואיני מלקה.

לכתבות נוספות בנושא:
"מאתגר יותר, מורכב יותר וקשה לחיזוי": נחשון שוחט בטור לקראת המרתון האולימפי
האזינו: האם סידני מקלפלין היא האתלטית הגדולה בכל הזמנים?
טבוגו עקץ: "אני לא יהיר כמו ליילס", האמריקאי החולה בספק לשליחים

זו תהיה השלישייה האיכותית ביותר שייצגה את ישראל אי פעם, על המסלול שנחשב לקשה ביותר במשחקים אי פעם. ההזנקה היא ב"הוטל דה ויל", וממנה ייצאו הרצים לכל האתרים התיירותיים במרכז פריז – אופרה גארנייה, מוזיאון הלובר, דרך הגדה המזרחית של הסן אל הטרוקדרו ומשם מעט מחוץ למרכז העיר אל העלייה המשמעותית הראשונה במסלול, עד לנקודת הציון של חצי המרתון, מעט לפני ארמון ורסאי בו יסתובבו חזרה.

החזרה אל מרכז העיר היא מדרך אחרת, כאשר לקראת ק"מ ה-30 מגיעה עלייה נוספת משמעותית ובסיומה ירידה חדה, שתאתגר את הרצים לא פחות מאשר העליות שהגיעו קודם. משם, דרך הגדה המערבית יחלפו הרצים תחת מגדל אייפל, עד הסיומת באינוואליד. בסך הכל המסלול כולל טיפוס מצטבר של 436 מטר וירידה מצטברת של 438 מטר, כאשר השיפוע המרבי יהיה 13.5 אחוז. אתם קוראים נכון, 13.5 אחוז, לא בטור דה פראנס, במרתון האולימפי.

תנאי מזג האוויר הצפויים מחר בפריז מעט פחות חמים מאשר חששו מהם המארגנים. בשעת ההזנקה (8:00 שעון מקומי, 9:00 שעון ישראל) צפויות 17 מעלות צלסיוס, כאשר עד הסיום הן צפויות לעלות לאיזור ה-21 מעלות. הבעיה האמיתית תהיה אחוזי הלחות הגבוהים, שינועו בין 65 ל-80 אחוז לאורך שעות המרוץ המפרך.

מסלול המרתון האולימפי | צילום: מתוך האתר הרשמי של פריז 2024

הרצים הישראלים עשו אקלום מדויק והכנה ספציפית למסלול ולתוואי הקשה שלו. כפי שסיפר מאמן נבחרת הריצות הארוכות דן סלפטר בפודקאסט של שוונג, הנבחרת הגיעה למחנה אימונים בפריז במיוחד כדי להכיר את המסלול, ובפרט את העליות והירידות החדות שלו, כשגם ההכנה המקצועית בשבועות שלפי המשחקים נעשתה מתוך מחשבה על שילוב בין תנאי גובה (המשפרים את היכולות האירוביות) לתנאי חום (שצפויים לשרור על המסלול כאמור).

האזינו לפודקאסט המרתק עם דן סלפטר:

באליפות העולם אקלום דומה הניב את המדליה ההיסטורית של מארו טפרי באליפות העולם בבודפשט. ככלל, מארו הראה שהוא יודע להסתגל לתנאים משתנים ולחלק נכון את כוחותיו לאורך תנאים מאתגרים. סביר כי נראה את שלושת הרצים הישראלים עובדים יחד כמיקשה אחת, לפחות לאורך חלק משמעותי מהריצה, מה שכמובן עשוי לסייע לשלושתם להפיק את המירב.

בניגוד לאותה אליפות עולם בבודפשט, הפעם היריבים קשים הרבה יותר והנבחרות שולחות את מיטב הרצים אל המערכה. הפוקוס כמובן על שלושת הקנייתים – האלוף האולימפי מריו ומטוקיו, שיאן העולם לשעבר אליוד קיפצ'וגה הוותיק, שלצידו בנסון קיפרוטו ואלכסנדר מוניאו; וכן על האתיופים – שיאן עולם נוסף לשעבר קנניסה בקלה הוותיק, וכן דרסה גלטה וטמיראט טולה. גם אלוף העולם ויקטור קילפגט האוגנדי, המדליסטים האולימפיים עבדי נגאיה ההולדני ובאשיר עבדי הבלגי, בתמונת המובילים, ויהיה מעניין לראות כיצד יתמודדו עם תנאי המסלול.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג