המופע של גרטשן וולש: שיא עולם ושלושה שיאים אמריקאים בערב אחד

השחיינית האמריקאית היממה את הבריכה בווירג'יניה, עם שיא עולם אדיר של 55.98 שניות ב-100 מעורב אישי, שהגיע אחרי שלושה זינוקים למים, ושלושה שיאים איכותיים בפני עצמם. צפו במשחה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גרטשן וולש | צילום: טוויטר

בשחייה האמריקאית, נדיר ביותר שנערכות תחרויות בבריכת 25 מטר. החלופות הן 50 מטר (בריכה אולימפית) או בריכות 25 יארד, בהן נערכות כל תחרויות ליגת המכללות, התיכונים ועוד תחרויות מקומיות רבות. אלא שאת מפגש המכללות בין וירג'יניה לפלורידה, החליטו שתי הקבוצות לערוך בבריכת 25 מטר, כדי לתת לכוכבות ולכוכבים שלהם הכנה ראויה לקראת אליפות העולם בבריכות קצרות שתיערך בדצמבר.

לכתבות נוספות בנושא:
יונתן אחדות אחרי הניצחון בפורט2פורט: "היה משחה נהדר, בטוח אחזור אליו בעתיד"
הסיבה להצלחה? לאון מרשאן ישן 11 שעות בלילה לפני גמר ה-200 מעורב בפריז
ללא דגל או המנון: איגוד השחייה העולמי מכין הגבלות מרחיקות לכת ל"מדינות בעימות"

עבור חלק מהשחייניות והשחיינים זו הייתה תחרות ראשונה בקריירה על בריכה באורך הזה, ואחת מהן הייתה גרטשן וולש. שיאנית העולם ב-100 פרפר נחשבת לאחת השחייניות המגוונות והאיכותיות בעולם, עם שלל הישגים על בריכות היארדים במכללות וטבילת אש אולימפית ראשונה בקיץ האחרון, כשחזרה מפריז עם שתי מדליות זהב בשליחים, ועוד שתי מדליות כסף, כולל ב-100 פרפר.

צפו בשיא העולם של גרטשן וולש ב-100 מעורב אישי:

המפגש שלה עם בריכת המטרים הקצרה הוליד התפוצצות וזעזוע של טבלת השיאים. זה התחיל משלושה שיאים אמריקאיים בזה אחר זה בשעה הראשונה של התחרות – 23.10 שניות ב-50 חופשי (17 מאיות משיא העולם של רנומי קרומווידיויו), 25.37 שניות ב-50 גב (12 מאיות משיא העולם של מגי מקניל) ו-54.89 שניות ב-100 גב (33 מאיות מהשיא הטרי של קיילי מקיואן).

אלא שהיא ממש לא הסתפקה בזה. במשחה הזמנה ל-100 מעורב אישי הדהימה גרטשן עם 55.98 שניות, שיפור של יותר מחצי שנייה (53 מאיות ליתר דיוק) לשיא העולם של קטינקה הוסו האגדית, והאישה הראשונה מתחת ל-56 שניות. קטינקה נחשבה במשחה הזה לרמה משלה כשהייתה היחידה מתחת ל-57 שניות עד אתמול, כאשר כמה שעות לפני וולש, שברה קייט דגלאס את השיא האמריקאי במסגרת גביע העולם, וקבעה את התוצאה השנייה בהיסטוריה עם 56.99 שניות. כעת, זה נראה כמו פרה-היסטוריה.

וולש פתחה את ה-50 הראשון בקצב מסחרר כשעברה את הפרפר והגב בזמן של 25.07 שניות. לשם השוואה, קטינקה כשקבעה את השיא עשתה זאת ב-25.97 שניות ודגלאס עשתה זאת ב-26.96 שניות. אז אמנם ב-50 השני היא איטית יותר משתיהן (סגנון החזה שלה חלש יותר), אך זה לחלוטין הספיק לשבירת שיא עולם, ובצורה ניכרת.

בסיום אמרה וולש: "כשהגעתי לתחרות הזאת לא חיפשתי בכלל לשבור שיאים, רק רציתי לראות מה אני יכולה לעשות ולשחות הכי מהר שאני יכולה עבור הקבוצה שלי. הפתעתי את עצמי קצת, אני חושבת שאני מתרגלת לבריכות 25 מטר, אני מניחה שאני עוד יכולה לשפר חלק מהזמנים שלי, ב-50 חופשי הייתי קרובה לשיא העולם וזה בהחלט משהו לכוון אליו בעתיד. אבל אני מסכמת מפגש מוצלח".

ככל הנראה וולש תשחה את המשחה הזה גם באליפות העולם הקרובה, ואם זה מה שהיא הייתה מסוגלת לייצר בתחילת העונה ללא הכנה מיוחדת ואחרי שלושה משחים באותה הצגה, אפשר רק לדמיין לאילו גבהים תוכל להגיע בתחרות מטרה, עם יריבות ברמה גבוהה.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג