המבחנים האמריקאיים בשחייה ננעלו עם קאמבק מופלא נוסף

סימון מנואל, האלופה האולימפית האפרו-אמריקנית הראשונה בשחייה, הדהימה עם ניצחון ב-50 חופשי ויחד עם בובי פינק ב-1,500 חופשי הסגל המלא של ארה"ב למשחקים האולימפיים בפריז הושלם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סימון מנואל אחרי הבטחת המקום בפריז | צילום מסך

המבחנים האולימפיים האמריקאיים בשחייה ננעלו הלילה (בין ראשון לשני) ונבחרת ארה"ב לפריז נקבעה סופית, לא לפני שיום התחרויות האחרון הציג עוד קאמבק אחד מופלא ומפתיע של לא אחרת מאשר סימון מנואל.

לכתבות נוספות בנושא:
אליפות אירופה בשחייה: מדליית כסף לרון פולונסקי ב-200 מעורב אישי!
גם הגשם לא עצר אותם: סיכום ערב היסטורי של השחייה הישראלית בבלגרד
דרסל ניצח גם ב-100 פרפר, פלפס ראה את שיאיו נשברים מכס הפרשן

האלופה האולימפית מריו זינקה למשחה ל-50 חפשי והפתיעה לא רק בכך שהתברגה באחד משני המקומות הראשונים, אלא ניצחה את המשחה בנגיעה והקדימה את גרטשן וולש, המועמדת לניצחון, בשתי מאיות בלבד. מנואל סיימה עם 24.13 שניות, וולש עם 24.15 ואבּי ווייצל 24.26. טורי האסק שוויתרה על ה200 מעורב אישי על מנת לייצג את ארה"ב ב-50 חפשי, סיימה רק במקום הרביעי. הגמר היה צפוף למדי ובסה"כ הפרידו 87 מאיות בין מנואל הראשונה למקסין פרקר שסיימה שמינית עם 24.90 שניות. בכל מקרה, תוצאות אלו 24.1 ש' כנראה יסגרו את הגמר האולימפי, אם בכלל יכנסו אליו.

מנואל בת ה-27 היא כזכור האלופה האולימפית האפרו-אמריקנית הראשונה בשחייה, לאחר שניצחה בריו ב-100 חופשי (והוסיפה סגנות ב-50) והפכה לגיבורת תרבות של ממש בארה"ב. בטוקיו היא הייתה שותפה לארד האולימפי ב-4X100 חופשי, אך דיברה לאחר מכן בפתיחות על כך שנקלעה ל"אימון יתר" שפגע בה הן פיזית והן נפשית. היה נראה שהיא כבר לא תחזור למים, אך היא חזרה ובגדול והניצחון שלה היה מרגש במיוחד.

במשחה האחרון בתחרות, גמר ה-1500 חפשי לגברים, ניצח כצפוי בובי פינק עם 14:40.28 יותר מ-12 שניות לפני המקום השני. הקרב על המקום השני היה מאוד צמוד בין לוק וויטלוק שסיים שני ב-800 חפשי והוביל לאורך רוב המשחה ובין דייב ג'ונסטון. לוק הוביל בתחרות על המקום השני בתחילת המשחה ופתח עם 3:57.04. ב-400 הקרב היה מאוד צמוד וחמישה שחיינים הסתובבו על 3:57-3:59. לאחר מכן החלו וויטלוק וג׳ונסטון להגביר ולהתרחק מהאחרים ובחצי המרחק הם הסתובבו על 7:26.78 ו7:27.49 בהתאמה וכבר היו שתי שניות לפני יתר השחיינים.

וויטלוק המשיך להוביל עד 7 בריכות לפני הסוף וב1200 ג׳ונסון עקף אותו. מאותו רגע הפער ביניהם הלך וגדל עד לכדי 2 שניות 40 מטר לסיום וכשהכל נראה אבוד מבחינת וויטלוק, הוא חזר עם 27.74 שניות ב-50 האחרון לעומת 29.20 של ג׳ונסטון, אך לא הצליח לצמצם את כל הפער. בסיום ג׳ונסטון עם 14:52.74 ולעומת וויטלוק עם 14:53.00 – שניהם שחו נגטיב ספליט, עם מחצית שנייה מהירה יותר מהראשונה.

בכך נקבעה המשלחת האמריקאית עם 20 שחייניות ו-26 שחיינים. סקירה מלאה ופרשנות בימים הקרובים

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג