הם משלנו: נבחרת הפליטים האולימפית תכלול שני אתלטים מישראל

משלחת הפליטים למשחקים האולימפיים בפריז הוכרזה, ובה המרתוניסט תחלואיני מלקה ורץ ה-5,000 מטר ג'מאל עבדלמג'יד, החיים ומתאמנים בישראל. גילי לוסטיג: "הם חלק בלתי נפרד מהמשפחה האולימפית הישראלית"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'מאל עבדלמג'יד ותחלואיני מלקה | צילום: הוועד האולימפי בישראל

החל מהמשחקים האולימפיים בריו 2016, נכללת בין הנבחרות המשתתפות גם נבחרת הפליטים – משלחת של ספורטאיות וספורטאים שמשתתפים שלא במסגרת של מדינה מתוקף היותם פליטים מארץ מוצאם, בחסות הוועד האולימפי הבינלאומי. היום (חמישי) הוכרזה רשמית נבחרת הפליטים לקראת פריז, כאשר נכללים בה שני אתלטים החיים ומתאמנים בישראל.

לכתבות נוספות בנושא:
האלופים המכהנים בפנים: פורסם סגל קניה במרתון למשחקים האולימפיים
מי בפנים ומי קרוב? תמונת מצב של משלחת האתלטיקה למשחקים האולימפיים
שיא מטורף: 840 אלף רצים הגישו בקשה לרוץ במרתון לונדון 2025

תחלואיני (לואי) מלקה גבריסוס וג'מאל עבדלמג'יד, שהובילו את נבחרת הפליטים להישגים נהדרים בטוקיו 2020, נבחרו גם  הפעם ויתחרו בפריז 2024, כחלק מנבחרת המונה 36 ספורטאים וספורטאיות שיתחרו ב-12 ענפים. מלקה, יליד אריתראה המתאמן בהפועל עמק חפר, יתחרה בריצת המרתון, ועבדלמג'יד מסודן, המתאמן בהפועל תל אביב יתחרה בריצת 5,000 מטרים.

תחלואיני מלקה | צילום: פייסבוק

במשחקים האולימפיים טוקיו 2020, תחלואיני אף נשא את דגל המשלחת בטקס הפתיחה, ובריצת המרתון סיים במקום ה-16 בתוצאה של 2:14:02 שעות. במהלך ההכנות לפריז 2024, שיפר את שיאו האישי שעומד כיום על 2:09:00 שעות, אותו קבע במרתון סביליה 2023.

בריצת ה-5,000 מטרים, עבדלמג'יד השיג תוצאה מצוינת במוקדמות בטוקיו ושיפר את שיאו האישי ב-12 שניות עם זמן של 13:42.98 ודורג במקום ה-23. מאז עשה התקדמות משמעותית וצבר המון ניסיון בתחרויות עלית בינלאומיות, הוא קבע שיא אישי גם ב-10,000 מטר – 28:09 דקות, והגיע להישג מרשים (מקום תשיעי) באליפות אירופה במרוצי שדה 2023 בבריסל.

שני האתלטים המוכשרים, שלא זכו למעמד של אזרחים כאן ולפיכך לא יכולים לייצג את נבחרת ישראל, מקבלים מעטפת תמיכה גם מהוועד האולימפי בישראל ומשולבים בפעילויות של איגוד האתלטיקה בישראל. השניים גם מקבלים מלגה חודשית מהוועד האולימפי הבינלאומי.

ג'מאל עבדלמג'יד עם רוגל נחום | צילום: איגוד האתלטיקה

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל: "הוועד האולימפי מאוד שמח לקבל את ההודעה שג'מאל ותחלואיני ייצגו את נבחרת הפליטים בפעם השנייה לאחר שעשו זאת בהצלחה בטוקיו. שניהם מהווים חלק בלתי נפרד מהמשפחה האולימפית הישראלית והם מקבלים את תמיכתנו המלאה בהכנות לקראת הופעתם בפריז 2024. אנחנו מאמינים בהם, אוהבים אותם ומאחלים להצלחתם".

עמי ברן יו"ר איגוד האתלטיקה: "אנחנו שמחים ונרגשים ששני האתלטים שלנו, תחלואיני מלקה וג'מאל עבדלאג'יד, ישתתפו במשחקים האולימפיים בפריז במסגרת משלחת הפליטים. תחלואיני וג'מאל תורמים רבות לפיתוח הריצות הארוכות בישראל, אנחנו גאים בהם מאוד ומאחלים להם הצלחה גדולה בפריז".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג