כבר הרבה זמן שאני מחפש מטרה טובה, תחרות שתעלה לי את המוטיבציה לאימונים. כמו ספורטאים רבים, קשה לי להתמיד באימונים כשאין מטרה באופק. לאחרונה קיבלתי החלטה להתאמן לתחרות איירונמן 70.3 (חצי איש ברזל) שתתקיים ב-10 ביוני בפסקרה שבאיטליה.
עוד כתבות בנושא
איפה טריאתלטים עושים מחנות אימונים בחו"ל?
הקבוצה של תומר כהן יוצאת למדריד: "החלטנו על חוויות חדשות חוץ מהריצה"
מה צריך מבחינה פיזיולוגית כדי להיות טריאתלט?
למה פסקרה?
הכל התחיל באוקטובר האחרון, כשישבתי עם תמי ובדקנו תחרויות מעניינות בחו"ל. בזמן שיש מאות תחרויות בכל העולם, חיפשנו תחרות מיוחדת, מקום יפה ואירוע שהארגון בו יהיה ברמה גבוהה ומוקפדת. פסקרה נבחרה כיעד. זו עיר תיירות נעימה על שפת הים האדריאטי, במרחק שעתיים נסיעה מרומא. מסלול התחרות מתחיל בשחייה בים, ממשיך לרכיבה בגבעות הירוקות והפסטורליות המקיפות את העיר בין כרמי ענבי היין, הריצה היא על הטיילת ליד הים והכל באווירה איטלקית חמימה ונעימה.
הרכב חבילת הנסיעה
כדי לחסוך כאבי ראש של טיסות, העברות ולינה, החלטנו לעשות שיתוף פעולה עם "שוונג טרוול" כדי שנוכל להתרכז באלמנטים המקצועיים ולהוציא קבוצה לתחרות בצורה הכי מקצועית שאפשר. המטרה שלנו היא שהמתחרים יגיעו לתחרות בראש כמה שיותר נקי מהבירוקרטיה הנדרשת מסביב, ויידעו שיש מי שילווה אותם ויספק מטרייה רחבה של פתרונות לכל הנושאים כולל ביטוח, מטען, הסעות, תזונה ועוד.
מעבר למנהלות של הטיסה, לינה, טכנאי והעברות, אני מוביל את המתאמנים בהדרכה המקצועית, הכנה ספציפית על מסלול התחרות, טיפים ומענה מקצועי לכל שאלה או בעיה. כל זה בזכות 20 שנים של ניסיון כמתחרה מקצועי במסלולים רבים בארץ ובחו"ל, וכמאמן לאלפי ספורטאים. אני שמח שהפעם אהיה גם אחד מהמשתתפים ואחווה את התחרות גם באופן אישי.
פוקוס אימונים
בשלב זה בחיי, אני פחות פנוי להתאמן לאיש ברזל מלא, יעד שדורש הרבה אימוני נפח וסבולת אירובית, כמו גם שעות רבות על כבישי ארצנו. יש לי 3 ילדים קטנים ועסק מתפתח, שדורשים ממני הרבה תשומת לב. לכן בחרתי כיעד אישי שלי לשפר את התוצאה שלי מלפני שנתיים בתחרות חצי איש ברזל בדנמרק. לאותה תחרות הגעתי לאחר החלמה ארוכה מאד מניתוח לאיחוי גיד אכילס שנקרע לי. יצאתי מהמים חמישי, עליתי על האופניים ומיד החלו לעקוף אותי כ-90 רוכבים (ויקינגים). הפעם אני מכוון את עצמי לשחות רגוע ולרכוב חזק כך שלא יותר מ-9 יעקפו אותי.
בינתיים המשכתי להתחזק בשנתיים האחרונות. השנה גם רצתי מרתון ראשון לאחר 9 שנים שלא התחריתי במרחקים האלו. התחדשתי במרידה "ספישל אדישן", ובניגוד לשנים האחרונות שנהגתי לרכוב רק בשבתות, החלטתי להוסיף 3 אימוני רכיבה באמצע השבוע, לעבות את אימוני הריצה, להוסיף שעות בשבתות ובסך הכל יש לנו מעל 10 אימוני קבוצה בשבוע שמכסים את כל הענפים ומתאימים לכל הרמות.
ויש גם חבילה לאיירונמן המבורג
בקיץ אני מוציא קבוצה גדולה לתחרות איירונמן המבורג שתתקיים ב-29 ביולי, גם זה בשיתוף פעולה עם שוונג טרוול ובמתכונת דומה של לוגיסטיקה וליווי מקצועי. המבורג היא עיר יפהפייה ומיוחדת, התחרות שם חדשה יחסית, אבל מהר מאד הפכה לפופולרית ומבוקשת, ואני גאה שקבוצה גדולה של מתאמנים שלי בחרו לצאת אתנו להתחרות שם.
יעדי ביניים בדרך
בדרך לשם מבצעים הרבה אימוני נפח, סימולציה ואימונים מיוחדים. כדי שהמתאמנים שלנו יגיעו לתחרויות במצב האופטימלי עבורם, בניתי תכנית אימונים הדרגתית ומבוקרת הכוללת ליווי מקצועי בתכנית קבוצתית או אישית עם דגשים על תזונה נכונה. כל המתחרים שלנו יגיעו לטריאתלון עמק הירדן ב-27 באפריל כנקודת ייחוס.
לסיכום, אנחנו בשיא תקופת האימונים לקראת התחרויות בפסקרה והמבורג. החבר'ה חורשים בהנאה את המסלולים, ומתאמנים בכיף במסגרת הקבוצתית כולל תכנית ליווי קבוצתית או אישית.
לספונטניים המחליטים ברגע האחרון, ניתן לבדוק בשוונג טרוול האם עדיין ניתן להצטרף אלינו לתחרות איש ברזל בהמבורג או לתחרות חצי איש ברזל באיטליה. מוזמנים להצטרף אלי לתחרויות ולאימונים בכיף.
תותח!!
כל הכבוד ושיהיה בהצלחה רבה
כתבה מדהימה ומרתקת.
הלו"ז המקצועי והמטרות העיסקיות של פיפמן ממש מעניינות.
( איו לו זמן להתאמן ברצינות לאיש ברזל זה דורש הרבה שעות אז הוא מתאמן לחצי , הוסיף חוץ מהשבתות עוד 3(!!) אימוני רכיבה על הכביש באמצע שבוע …..
לא יותר פשוט לשים תמונה של הקבוצה עם לוגו באיזה עמוד ולחסוך מאיתנו את כול המלל הפרסומי הזה ?