הטיפ השבועי של מיכל: ספורט כמשחק ילדים

הידעתם שילדים משחקים בלי שצריך בכלל ללמד אותם את זה או להסביר להם?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הידעתם שילדים משחקים בלי שצריך בכלל ללמד אותם את זה או להסביר להם?

מאת:מיכל יערון


משחק אצל ילדים הנו כלי בסיסי להתפתחות דרכו הם לומדים את
העולם. דרך משחק ילדים לומדים לעבד רגשות ומחשבות ולהתמודד אתן ומתרגלים
יחסי אנוש. דרך משחק הם מפתחים את היצירתיות שלהם, את הזיכרון ויכולת
החשיבה. הם לומדים לדחות סיפוקים, לחכות בתור, לדעת להפסיד בכבוד – מדהים!

ילדים מגיעים לספורט כי הם רוצים להמשיך לשחק, ומאמן שמבין את המניע החזק
של המשחק בקרב ילדים, יצליח לייצר אימונים אשר מבוססים על העקרונות החשובים
שלו. אימונים אלה יתבססו על שינויים ועניין, אינטראקציה עם אחרים,
חידושים, הימנעות מריטואלים אינסופיים, הערות חמות ומלמדות, התערבות במידה
והרבה ריגושים, הנאה וכיף. האימון בתפיסתו הקלאסית עלול להחמיץ את כל אלו
ולהחליש את המוטיבציה האמיתית של הילדים – ובמקום ללא מוטיבציה האימון
נפגע.

השאלה שעולה היא האם אנו שעוסקים בספורט בבגרותנו, יכולים לחזור להנאה
מהילדות של המשחק הפשוט או במילים אחרות האם העיסוק שלנו בספורט יכול להפוך
למשחק ילדים?

לא עוד משמעת ואימונים קבועים כדי להוציא אנרגיות ולהצר היקפים! לא עוד שיעורי פילאטיס בשעות מוכרות כדי להיראות יותר חטובים וחטובות! לא עוד צעידה עם חברים במקום קבוע בשעה קבועה!

אפשר לחדש ולאתגר! ללכת למגרש עם החברים או הילדים ולשחק כדורסל או כדורגל לפעמים. לגוון מקום הליכה לים או לפארק, אפשר גם בשקיעה. לקשר כושר עם החברים וכך יוצאים מורווחים מכל הכיוונים. נסו לזכור שכל הרעיון הוא לגוון, לשים אתגר ולחדש, לחפש את הריגוש וההנאה כמו כשהיינו קטנים ושיחקנו בשכונה.

לדעתי העיסוק בספורט יכול לשקף את מעגל החיים הוא מתחיל במשחק, עובר למסגרות חברתיות ומשם אט אט למסגרות תחרותיות. בהמשך יש ירידה במקצוענות, אך עדיין הספורט נתפס בהיבט התחרותי שלו, אח"כ אימונים לשמירה על מרכיבי בריאות וכושר, ולבסוף חזרה למשחק בשביל ההנאה בלבד! אפשרי?

כל הטיפים השבועיים של מיכל כאן

11.3.2013



מיכל יערוןמיכל יערון-  lauf ,
פסיכולוגית קוגניטיבית ופסיכולוגית ספורט. עוסקת בפסיכולוגיית ספורט כ-20
שנה. מרכזת לימודי הפסיכולוגיה בבית ספר למאמנים במכון וינגייט ומנהלת
הכשרת פסיכולוגים לספורט במכללה האקדמית וינגייט. מלווה ספורטאים
אולימפיים, ספורטאים מקצוענים בכירים, קבוצות בענפים שונים, נבחרות
לאומיות, מאמנים מכל הענפים וסוללת את דרכם של ספורטאים וספורטאיות למשחקים
האולימפיים ב-2012 ו- 2016.
 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"המטרה הכי גדולה שלי הייתה להיכנס למרוץ הזה מוכן מנטלית, רגוע יותר. ניסיתי פשוט לקחת את זה כהזדמנות לזרוח, ולא ללחוץ על עצמי יותר מדי", פטריק לאנגה משתף בהכנות שלו לאליפות העולם באיש ברזל בה ניצח.




מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג