הטור דה פראנס 2026 יוזנק בברצלונה, לראשונה עם קטע קבוצתי נגד השעון

הגרנד טור הצרפתי חוזר לספרד, ולראשונה אי פעם ייפתח בנג"ש קבוצתי, אשר ייערך בחוקים חדשים שיאפשרו מאבק טקטי מעניין. וגם: הנקודה הדרומית ביותר אליה יגיע המרוץ והטיפוס המפרך להר היהודים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יומבו ויסמה בנג"ש קבוצתי בפריז-ניס | צילום: Shutterstock

עיני אוהדי האופניים אמנם נשואות כרגע לקלאסיקות (המרוץ הראשון יהיה אומלופ, אשר יוזנק בשבת), או לכל היותר אל עבר הטור דה פראנס 2025, אולם אמש (שלישי) חשפו מארגני הטור פרטים חדשים ומעניינים במיוחד דווקא לגבי המרוץ של השנה הבאה.

לכתבות נוספות בנושא:
ניצחון ראשון לישראל פרמייר טק ב-2025: גילמור ניצח ברואנדה, איינהורן שני
אכזרי: כריס פרום שבר את עצם הבריח באמירויות, טאדיי פוגצ'אר ניצח
סיפורו המדהים של הישראלי שחלה בלוקמיה, וירכב את מסלול הטור דה פראנס

המהדורה ה-113 של טור דה פראנס תיפתח ב-2026 עם חידוש היסטורי: קטע פתיחה במרוץ נגד השעון קבוצתי (TTT), שייערך בברצלונה, ספרד. זו תהיה הפעם הראשונה בתולדות המרוץ שה"גרנד דפארט" יכלול קטע כזה, שינוי שעשוי להשפיע באופן משמעותי על הדינמיקה של הימים הראשונים בטור.

נג"ש קבוצתי בפורמט חדשני
הרוכבים יזנקו למסלול באורך 19.7 ק"מ, שיסתיים למרגלות האצטדיון האולימפי שבגבעת מונז'ואיק (הר היהודים), אשר אירח את המשחקי האולימפיים של 1992.

בניגוד לנוהג המסורתי, שבו הזמן של הקבוצה כולה נקבע לפי הרוכב הרביעי שחוצה את הקו, מארגני הטור אישרו כי הקטע יתקיים על פי הכללים שנוסו לראשונה ב-2023 במרוץ פריז-ניס – כל רוכב יקבל את הזמן האישי שלו על קו הסיום.

השינוי הזה מעניק חופש טקטי למובילי הקבוצות, שיוכלו לבחור אם להישאר עם חבריהם לקבוצה או לנסות לרכוב לבד במטרה להשיג זמן טוב יותר. במבחן הראשון של הפורמט בפריז-ניס, יונאס וינגגארד הוביל את קבוצתו יומבו ויסמה לניצחון בקטע, כשחצה את הקו עם יאן טרטניק וניית'ן ואן הוידונק. מנגד, טאדיי פוגאצ'אר בחר לתקוף לבדו, לפני חבריו לקבוצת UAE, וסיים בפיגור של 23.5 שניות אחרי יריבו הדני.

טאדיי פוגצ'אר בטור דה פראנס | צילום: Hugo LUC, Wikimedia

האם השינוי יעודד התקפות של רוכבים מובילים כבר ביום הראשון של הטור? זה עשוי להיות אחד מסיפורי המפתח של מהדורת 2026.

ברצלונה שוב על המפה
ברצלונה אירחה זינוק של גרנד טור לאחרונה ב-2023, אז יצא לדרך שם הוולטה אספנייה, גם כן עם נג"ש קבוצתי באורך 14.8 ק"מ. אותו יום זכור דווקא בגלל גשם כבד שהפך את הכביש לחלק במיוחד וגרם להתרסקויות רבות. כעת, ברצלונה תקבל הזדמנות לתקן את הרושם – ולספק פתיחה מרשימה לטור.

כזכור, השנה הטור לא ייצא מגבולות צרפת ויוזנק מליל, אחרי כמה שנים רצופות בהן ביקר ביעדים אחרים. הזינוק בספרד יגיע שלוש שנים בלבד אחרי הפעם האחרונה שהטור ביקר במדינה, כאשר ב-2023 הוזנק בכמה קטעים מרתקים בחבל הבאסקים.

המשך השבוע הראשון: עליות קשות ושיא היסטורי
עוד נחשפו אמש הקטעים השני והשלישי, שייפתחו גם הם בספרד. ביום השני הטור ימשיך לקטע של 178 ק"מ מטראגונה חזרה לברצלונה, כאשר סיום המסלול יכלול הקפה של 12 ק"מ סביב מונז'ואיק, כולל הטיפוס הקצר אך הקשה לטירת מונז'ואיק – עלייה בת 1.6 ק"מ עם שיפוע ממוצע של 9.3 אחוז. "האזור הזה מציע מגוון עצום של דרכים, ובחרנו את הקומבינציה הקשה ביותר", אמר מנהל המרוץ תיירי גובנו.

פרט מעניין נוסף: הקטע השני יקבע שיא היסטורי בטור, שכן טראגונה תהיה הנקודה הדרומית ביותר אליה הגיע המרוץ אי פעם. ביום השלישי, הרוכבים יוזנקו מגרנויירס (Granollers) ויחצו את הגבול לצרפת, כאשר היעד בצרפת טרם נחשף.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: info@shvoong.co.il

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט לימד אותי איך לעמוד על שלי, לעבוד קשה ולהקיף את עצמי באנשים שמעוררים בי השראה". השחיינית מאיה מנדל, בראיון מיוחד ליום האישה




הטוויטר שלנו