הגיעו לשיא: צ'אלנג' רות הציג את הטריאתלון המהיר אי פעם

הדני הענק מגנוס דיטלייב ואן האוג המקומית קבעו זמנים מדהימים, הפגינו שליטה אבסולוטית בכל שלושת הענפים ונכנסו לספרי ההיסטוריה. דוד פלד מסכם בהתרגשות תחרות שלא תישכח במהרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מגנוס דיטלייב בצ'אלנג' רות' | צילום: מסך

יום ראשון, 6:34 שעון גרמניה, תעלת דונאו השקטה מפכפכת לה בשקט ברות. אילו רק המים היו יודעים מה הולך לקרות בהמשך היום, אני משוכנע שהם היו גועשים! ברוח התקופה בה אנו נמצאים (חגיגות הטור), יש רבים שקוראים לתחרות הזו "הטור דה פראנס של עולם הטריאתלון", ואני מודה שיש סיכוי שהם צודקים. התחרות האייקונית ברות מתרחשת חוגגת השנה 40, ומתהדרת במסלול מהיר מאוד, שדה מקצועני (וחובבני) מהחזקים ביותר, וכמות צופים ומעודדים לא הגיונית!

לכתבות נוספות בנושא:
מה יותר קשה – אולטרה מרתון או איש ברזל?
האזינו: איך נשבור את תקרת הזכוכית שלנו ומה עושים עם אימונים בחופשה?
האם חובה לרוץ מרתון מלא כחלק מההכנה לתחרות איש ברזל?

שדה המתחרים השנה היה מרשים ביותר: אצל הנשים ראינו המון ספורטאיות "מקומיות" וביניהן אנני האוג, לאורה פיליפ ולאורה צימרמן, הייתה גם ההולנדית אלס ויסאר והאמריקאית דניאל לואיס. אצל הגברים הספורטאים הגרמנים עיטרו גם הם את המסלול כשביניהם פטריק לאנגה ויאן סטרטמן, יחד עם הדני הענק מגנוס דיטלייב והדני הפחות ענק דניאל בקגארד, תומאס בישוף הבריטי ורודי וון ברג האמריקאי, ואפילו הופיעו פיטר היימריק הבלגי ולאון צ'בלייאר הצרפתי.

6:35 והגברים קופצים למים. כפי שציפינו, את השחייה הובילו יוצאי הטריאתלון האולימפי בהובלת לוקאז' ווז'ט הגרמני בזמן של 45:21 דקות, כאשר 51 שניות מאחוריו דולקת חבורה של שמונה שחיינים, שכללה את יאן סטרטמן ודניאל בקגרד. שלוש דקות לאחר מכן ראינו את פטריק לאנגה, הסגן מהשנה שעברה, שהחזיק את הצלעות ונראה כאוב מאוד. על אף הכאב הוא עלה על האופניים וניסה להמשיך את היום הארוך, אבל לאחר כחמישה קילומטרים בלבד הוא פרש בעקבות הפציעה. בעדכון מאוחר יותר בסטורי הוא אמר שלמרבה המזל לא גילו אצלו שברים בצלעות, אלא רק חבלה מאוד כואבת.

קצב יוצא דופן
בזמן שהייתי עסוק בלנגה ומה קורה איתו, הדני הענק דיטלייב כבר תפס את ההובלה על המרוץ והתחיל לעבוד חזק מאוד כפי שהוא יודע על האופניים. בנקודת חצי המרחק ברכיבה, הוא כבר פתח קרוב לארבע דקות פער על הרודפים, ואף הגדיל את יתרונו עוד יותר למעל לשש דקות בכניסה לשטח ההחלפה השני, לאחר רכיבה של פחות מארבע שעות למרחק של 180 קילומטרים: 3:59:25 שעות!

מאחור ראינו את דניאל בקגארד מתרסק, את יאן סטרטמן מתפנצ'ר ואת רודי וון ברג ותומאס בישופ מנסים לרדוף יחד עם סטפאן זאצ'אוס מלוקסמבורג. במקטע הריצה כולם חיכו לראות את פטריק לנגה והאם יצליח לשבור את השיא שלו מהשנה שעברה לריצת המרתון המהירה ביותר בתחרות איש ברזל (2:30:27), כאשר המטרה הייתה לנסות לרדת מתחת לשעתיים וחצי. למרבה הצער לנגה לא יצא לריצה הזו, אבל מי שכן יצא הוא מגנוס דיטלייב. והוא יצא חזק! דיטלייב יודע לרוץ מהר. אבל לרוב כאשר מדברים על הרצים החזקים בשדה, הוא לא הראשון שיעלה לראש – וגם לא השני או העשירי (מדורג 12 בריצה על פי הדירוג של ה-PTO).

לאורך החצי הראשון של הריצה הוא מצליח לשמר את הפער שלו מהרודפים מאחוריו ולקראת החצי השני אף מגביר, ומגדיל את הפער מהחברים שמאחוריו! עם מרתון מדהים של 2:34:18 שעות, המהיר ביותר של היום, דיטלייב סיים את היום בזמן פשוט מסחרר של 7:23:24 שעות!

תוצאה היסטורית
רגע רגע רגע… מ.. מה? בואו נדבר על זה שניה… ב-2021 קיים יאן פרודנו הגדול אירוע שנקרא Tri Battle, שבו הוא התחרה במסלול סגור וסטרילי, שנבנה במטרה להיות מאוד מהיר, ועל מנת לשבור את שיא הזמן המהיר ביותר לתחרות איש ברזל. על המסלול מצאנו רק שני ספורטאים – יאן פרודנו וליונל סנדרס, שאיתגר את האלוף לתחרות ראש בראש.

במסלול השחייה היה פס לאורך המסלול שסימן לספורטאים את המסלול ככה שיהיה קל לנווט, מסלול הרכיבה היה ישר ללא אף פנייה, וכאשר היה צריך לעשות U-turn, נבנתה רמפה מיוחדת שמטרתה לסייע לרוכבים לעבור את הפרסה במהירות מקסימלית מבלי צורך לבלום, ומסלול הריצה נבחר בקפידה עם מינימום גובה מצטבר. והוא אכן צלח במשימה עם זמן מטורף של 7:27:53 שעות.
ארבעה חודשים אחר כך, באיירונמן קוזומל, מזנק כריסטיאן בלומנפלט הנורווגי והאלוף האולימפי המכהן (לבינתיים) לתחרות איש הברזל הראשונה שלו, וככה "בטעות" מצליח לשבור את הזמן המסחרר של פרודנו עם זמן של 7:21:11.

אלא שהתוצאה הזו באה עם כוכבית ענקית: השחייה בתחרות הזו היא יחד עם כיוון הזרם, מה שהניב זמני שחייה מהירים ביותר והביא את השחיינים לתוצאות הללו ללא הרבה מאמץ, ובנוסף ישנן שמועות על כך שהמסלול לא מדוד כמו שצריך והיה קצר מהנדרש. בשנה שעברה ראינו את דיטלייב עצמו על המסלול ברות מסיים בתוצאה השנייה בטיבה אי פעם (והראשונה אם לא סופרים את קוזומל), עם זמן של 7:24:40 שעות. ופתאום הוא בא השנה, ומצליח להוריד דקה ורבע מזמן שהוא גם ככה מהיר! לדעת רבים (ודעתי הצנועה תומכת בדעה זו), שלא מחשיבים את התוצאה בקוזומל, התוצאה שלו השנה היא שיא העולם למרחק איש ברזל מלא, ללא שום כוכביות, וללא שום סימני שאלה!

ומה היה אצל הנשים?
חמש דקות אחרי הגברים זינקו להן הנשים לתעלה, כאשר את השחייה הובילה אביגייל בדוול הבריטית בזמן של 52:25 דקות, כשביחד איתה יוצאות שלוש גרמניות וביניהן באופן מפתיע אנני האוג, שלא רגילה למצוא עצמה בקדמת המירוץ בשלב כל כך מוקדם. מאחור לאורה פיליפ ואלס ויסאר יוצאות ב-2:39 דקות הפרש.

במסלול הרכיבה האוג הכתיבה קצב רצחני והשתלטה על ההובלה לאחר חמישה קילומטרים, ומשם לא ראתה אף מתחרה לפניה, כאשר היא משלימה את המסלול בזמן של 4:27:58 שעות. בינתיים הקרב על שאר הפודיום נמשך בלהט מאחור, כאשר פיליפ מגיעה לשטח ההחלפה השני בפער של כחמש דקות וחצי, ואילו ויסאר נמצאת רק 12 שניות מאחוריה.

ואנני, כמו שרק אנני יודעת, נתנה לנו הופעה על מסלול הריצה, כזו שלא משאירה ספק – עם זמן מרתון של 2:38:52 היא מסיימת בפער של מעט פחות מ-12 דקות מהמקום השני בזמן של 8:02:38, ומנצחת את התחרות, כאשר את המקום השני תופסת לאורה פיליפ, ובמקום השלישי 22 דקות אחרי המנצחת נמצאת אלס ויסאר.

שנייה שנייה שנייה… תעצרו רגע… אמרתם עכשיו 8:02:38? בטוחים? אצל הנשים השיא העולמי נקבע על ידי כריסי וולינגטון בשנת 2011 במסלול ברות, ולא נשבר במשך 12 שנים, עד שבשנה שעברה הגיעה דניאלה ריף הגדולה מכולן והצליחה לנכות עשר דקות מהזמן של כריסי! ביצועים כאלו וקיזוזי זמנים כאלו לשיא שהחזיק כל כך הרבה זמן אנחנו לא רואים. נקודה.

והנה מגיעה לה אנני האוג עם רכיבה מאוד מרשימה, וריצה מהסרטים שמקזזת שמונה דקות נוספות מדניאלה, ומתברגת באופן מאוד משכנע למקום הראשון ברשימת תחרות למרחק איש ברזל מלא המהירה ביותר של אישה אי פעם.

אז מה למדנו?

וואו איזה יום שובר שיאים היה לנו… פשוט לא להאמין… אם יש מסקנה אחת שאני לומד מהיום הזה, היא שאנחנו רואים שאפילו הספורטאים הגדולים של הענף כמו דיטלייב, שידוע ברכיבה החזקה שלו, והאוג שידועה בריצה המדהימה שלה, כבר הבינו שכדי להיות ספורטאי עגול ושלם במרחקים הארוכים אתה לא יכול להיות טוב רק בענף אחד, אלא אתה חייב להיות טוב בכל שלושת הענפים.

ראינו כבר את אהובתי לוסי צ'ארלס ברקלי (פלד רז לעתיד…), שהגיעה עם יכולות שחייה הטובות ביותר בשדה, אבל לא הצליחה במשך המון זמן לחבר את זה לניצחון בקונה, בגלל רכיבה וריצה לא מספיק חזקות. בשנה האחרונה ראינו אותה רוכבת מדהים, ורצה מאוד טוב ביחס לעצמה, מה שהביא לה גם את הניצחון.

אז אין ברירה חבריי הטריאתלטים.. אם אתם רוצים להשתפר אתם צריכים גם להתאמן בשחייה (כי בואו נודה… אף אחד לא אוהב לשחות…).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג