"דמיינתי את הרגע הזה זיליון פעמים": דופלנטיס חגג עוד ערב מושלם

הפנומן השוודי שיפר את שיא העולם בקפיצה במוט בסנטימטר נוסף והפך לראשון ששומר על הזהב האולימפי מאז שנות ה-50: "אם לא אתעלה על הרגע הזה בהמשך הקריירה, אני די בסדר עם זה". קנדריקס: "כשהוא רץ, זה כאילו היד של אלוהים נוגעת בגבו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דופלנטיס חוגג עם קנדריקס וקראליס | צילום: מסך

כמעט לכל תחרות שבה משתתף מונדו דופלנטיס, יש תסריט דומה: יריביו מתחילים בגבהים הנמוכים, הוא מצטרף לאט ובהדרגה אחרי שהם החלו לנשור, מבטיח בקלילות את המקום הראשון – ואז מתפנה ליריב הגדול ביותר שלו, הוא עצמו. אחרי שקבע שיא אולימפי של 6.10 מ' וכבר הבטיח את הזהב, הרבה אחרי שכל שאר התחרויות על המסלול הסתיימו, הפנומן השוודי רצה לספק לקהל הפריזאי עוד רגע גדול נוסף.

לכתבות נוספות בנושא:
מונדו דופלנטיס זכה בזהב עם שיא עולמי ענק, דרמה גדולה ב-5000 נשים
בלסינג אפריפה לא עלה מהמוקדמות ויתחרה שוב בריצת ההזדמנות השנייה
נואה ליילס אלוף אולימפי ב-100 אחרי פוטו פיניש מדהים: "לא חשבתי שניצחתי"

הוא הציב את הרף על 6.25 מ', אותו ניסה כבר לשבור מספר פעמים ללא הצלחה – ולקח לעצמו את הזמן. הוא פסל בניסיון הראשון וגם בשני, הלך ליציע וראה בטאבלט עם אביו מה לא עבד כמו שצריך – וניגש לניסיון האחרון. דופלנטיס לא איכזב את הקהל, שבר את שיא העולם והפך לקופץ במוט הראשון מאז שנות ה-50 שמגן על התואר שלו כאלוף אולימפי.

"אם לא אתעלה על הרגע הזה בהמשך הקריירה שלי, אני די בסדר עם זה", אמר השוודי, "אני לא חושב שאפשר לעשות הרבה יותר טוב ממה שהרגע קרה כאן". אף צופה לא עזב את מקומו, בזמן שדופלנטיס חגג עם זוגתו, משפחתו ולאחר מכן גם מלך שוודיה, קארל גוסטאף פולק הוברטוס ("מגניב מאוד", הוא הגיב בדרכו האופיינית).

"דמיינתי את הרגע הזה בטח זיליון פעמים בחיים שלי", הוא הוסיף וניתח את שבירת השיא: "כבר שברתי את השיא האולימפי, הבטחתי מדליית זהב אולימפית בפעם השנייה. לא היה עליי לחץ וזה מאוד חשוב מבחינה מנטלית. אני מרגיש כאילו הייתי במצב הזה כבר אלף פעמים, זה היה החלום שלי מאז שהייתי ילד קטן בחצר של הוריי".

המאבק האמיתי של הערב היה כמובן על מדליית הכסף. סם קנדריקס, שפיספס את התחרות במשחקים בטוקיו בשל בדיקת קורונה חיובית, השיג תיקון כאשר קפץ מעל 5.95 מ'. "אני לא רוצה להיות מריר", הוא אמר כאשר נשאל על ההזדמנות שהוחמצה לפני שלוש שנים, "אני מעדיף לאהוב את כל האנשים שהיו מעורבים בזה". על הזוכה בזהב הוא אמר: "אני 'בוגימן' (איום, בתרגום חופשי ביותר) קטן מאוד בחיים של מונדו. כשהוא רץ, זה כאילו היד של אלוהים נוגעת בגבו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג