ג'מאל עבד אל מג'יד וכרואן חלבי ניצחו במרוץ הפועל ת"א הראשון

האתלט האולימפי ואלופת ישראל בלטו על המסלול ל-5 ק"מ בפארק הירקון, במרוץ שנערך לזכר הנופלים והנרצחים ממשפחת הפועל ת"א ב-7.10 ובמלחמת חרבות ברזל. וגם: הטריאתלטית ששברה את השיא הישראלי U18
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ הפועל תל אביב | צילום: תומר פדר Sportphotography

קהילת הפועל תל אביב, כמו כל מדינת ישראל, איבדה ב-7 באוקטובר ובמלחמה המתחוללת מאז אוהדים רבים, ואף ספורטאים שהיו חלק מהמועדון. הבוקר (שישי) היא ציינה את זכרם בדרך הראויה ביותר – מרוץ הפועל תל אביב הראשון, שנערך בראש ציפור בפארק הירקון בעיר, עם כ-500 רצות ורצים.

לכתבות נוספות בנושא:
לא למרתוניסטים בלבד: על סדרת מרוצי חצי המרתון האירופית
"שילמנו מחיר יקר": רווית איבדה את בעלה ב-7.10, ותנציח אותו במרוץ הגבורה באופקים
אלו נעלי העל בעזרתן שברה רות צ'פנגטיץ' את שיא העולם במרתון שיקגו

הפועל תל אביב אתלטיקס הוא גלגולו הנוכחי של הפרויקט המדהים של "אתלטי הסמטה". למי שלא מכיר, מדובר במועדון אתלטיקה שהוקם כפרויקט חברתי, עם מטרה להעצים נערות ונערים משכונות מוחלשות בדרום תל אביב וביפו באמצעות הספורט, והפך עם השנים למועדון שמצליח גם מקצועית עם נציגים בנבחרות ואפילו במשחקים האולימפיים. בקיץ האחרון, המועדון איחד כוחות עם עמותת "הפועל אוסישקין תל אביב" ואף שינה את שמו.

הצבע האדום שלט על המסלול, כשלצד אתלטי העלית רצו גם אוהדי הקבוצה ובכלל רצים חובבים. גם קהילת הטריאתלון הגיעה בהמוניה, עם כמה קבוצות גדולות שהגיעו עם נציגות בכירה. באזור הכינוס ניצב קיר הנצחה עם שמות הנופלים מהקהילה, והרצים עברו לידו, השתהו לאות כבוד, והמשיכו אל קו הזינוק.

מי שהוביל בריצה מהמטרים הראשונים ועד הסיום היה האתלט האולימפי ג'מאל עבדלמג'יד. ג'מאל, שסיים במקום ה-18 בריצת ה-10,000 מטר במשחקים האולימפיים האחרונים תחת נבחרת הפליטים, הוא אתלט שגדל והתחנך במועדון ומייצג אותו עד היום. הוא ניצח עם שיא אישי חדש של 13:54 דקות, וקיבל תשואות רמות מהנוכחים בקו הסיום.

ג'מאל עבד אלמג'יד במרוץ הפועל תל אביב | צילום: תומר פדר Sportphotography

במקום השני סיים חברו לאגודה אטקה דמסיה בן ה-21, שקבע 14:34 דקות ואת תמונת הפודיום השלים רץ אדום נוסף – דגו אבבה בן ה-22, שקבע 14:36 דקות. דרבה איילה, שיאן ישראל U23 שהיה מועמד בולט לפודיום, לא סיים את הריצה.

אצל הנשים מי שניצחה היא כרואן חלבי, אלופת ישראל -5,000 מטר על המסלול, אשר הייתה קרובה לשיאה האישי בפתיחת העונה וקבעה 16:32 דקות. מינטמאר ביקאיה סיימה שנייה עם 17:26 דקות ובמקום השלישי איילה הריס הצעירה מעמק חפר עם 17:28 דקות.

כרואן חלבי עם מינטמאר ביקאיה ואיילה הריס על הפודיום | צילום: תומר פדר Sportphotography

הריס בת ה-18 הייתה רחוקה רק שבע שניות מהשיא הישראלי לנוער ששייך למאור טיורי, ובכל מקרה גרפה גם את הגביע על ניצחונה בקטגוריית ה-U20. רוני ויקסופף-וקס, טריאתלטית ממכבי טריימור ת"א, הגיע שנייה בקטגוריה זו, עם 17:36 דקות ושיא ישראלי חדש לקדטיות (U18), שיפור נאה לשיא של נעמי בן דוד שעמד על 18:12 דקות. במקום השלישי סיימה רז שרון עם 17:45 דקות.

מבין הנערים U20 ניצח עמית סרולביץ עם 15:30 דקות, לפני שני טריאתלטים נוספים – ליאור הנדרוקר (15:37 דקות) ואייל ויינשטיין (15:40 דקות). בקבוצת הגיל 50+ ניצח המאמן אייל שי עם 17:18 דקות, לפני ארז אידליץ (17:41 דקות) וניר אבידור (17:55 דקות). אצל הנשים ניצחה בקטגוריה זו רחלי יהב ארליכמן עם 22:10 דקות, לפני הלן איזנברג (23:09 דקות) ולימור ג'ורג' (23:25 דקות).

לתוצאות מלאות מהמרוץ

מרוץ הפועל תל אביב | צילום: תומר פדר Sportphotography



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג