גלי להב, מבכירות השחייניות בישראל בשנות ה-50 וה-60, הלכה לעולמה

אלופת ושיאנית ישראלית לשעבר ב-100 חופשי, 100 גב, 100 פרפר, 400 מעורב אישי ו-400 חופשי, נפטרה בגיל 82. השחיין האגדי גרשון שפע ספד לה: "אשת חינוך מוערכת, שחיינית מחוננת שחונכה על ערכיו ועקרונותיו של הקיבוץ"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גלי להב | צילום: באדיבות גרשון שפע

גלי להב, מהשחייניות המובילות בישראל בשני העשורים הראשונים של המדינה, הלכה השבוע לעולמה בגיל 82. להב, אחייניתה של המשורר נתן אלתרמן, נולדה וגדלה בקיבוץ ניר דוד. היא נישאה ליואב צרי, בעצמו אלוף ישראל בשחייה ואבי בנה הבכור נועם, שנפל בקרב על גבעת התחמושת במלחמת ששת הימים. בהמשך נישאה בשנית והביאה שני ילדים נוספים לעולם.

להב הייתה שחיינית מצטיינת, שהייתה אלופת ישראל ואף החזיקה בשיאים הלאומיים ב-100 מ' חופשי, 100 מ' גב, 100 מ' פרפר, 400 מ' חופשי ו-400 מ' מעורב אישי. היא נבחרה לספורטאית השנה של ישראל ב-1959 וזכתה בשתי מדליות זהב ובשלוש מדליות ארד במשחקי המכביה בסוף שנות ה-50 ותחילת שנות ה-60.

"שחיינית, אלופה וחותרת בשנים הראשונות של המדינה הצעירה", ספד לה גרשון שפע, "ילידת קיבוץ תל עמל (היום ניר דוד). יחד עם שחייני הפועל תל עמל שחתה והתאמנה בנחל האסי, שחוצה את הקיבוץ לאורכו. לרוחב הנחל זינקה מגדה לגדה בהדרכת בן דורה, השחיין גיורא אשכנזי. חרף התנאים, תל עמל הייתה ממובילות האגודות בארץ. שתי השחייניות הצעירות, חיותה מרצביאק וגלי פרצו מתוך הנחל ושברו שיאי בריכה! הן אף ייצגו את המדינה בתחרויות ארציות בינלאומיות ובמכביות! השחייה שלהן סימנה את עליית השחייה הקיבוצית בשנות ה-60".

"גלי הייתה שחיינית מחוננת, בת קיבוץ שחונכה על ערכיו ועקרונותיו והתקשתה להשקיע בכישרונה (הלא מנוצל) מול מעגלי העשייה, ההדרכה והפעילות עם הנוער בקיבוץ", הוסיף שפע, "בגיל צעיר מאוד נישאה ליואב צרי, שחיין הגב המצוין, בן גילה מקיבוץ אפיקים. בנם נועם נולד חודשים לפני מלחמת ששת הימים. מאמנה גיורא אשכנזי נפל בקרב ובעלה יואב נפצע ומת בקרב בגבעת התחמושת. גלי נותרה אלמנה, כואבת ומיוסרת – והיא צעירה עם תינוק שאך זה נולד. הימים היו קשים מאוד, אך גלי התאוששה והתחתנה עם ד"ר מאיר לירון. הזוג התגורר בקיבוץ יקום ונולדו להם בן ובת. גלי נשארה מעורבת ופעילה מאוד בקיבוץ – אשת חינוך מאוד מוערכת. עם פרוץ הקורונה גלי נדבקה, חלתה בצורה קשה מאוד וגופה לא ממש הצליח להתאושש. בשנה האחרונה הידרדר מצבה ואתמול, כמה עצוב, נפטרה. נזכור אותה במיטבה!".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אריק הגיב:

    זוכר אותה משנות השחייה הראשונות של המדינה…. ימי התום
    הבנתי כי לאחר פרישתה הותירה חותם גם בשטח החינוך.
    אנשים מצויינים…חבל על האובדן

  • דפנה הגיב:

    אשה בת 82 הלכה לעולמה. עצוב, אבל לא מדובר בטרגדיה.
    כאב הלב הגדול הוא על האובדן והצער שחוותה בחייה. על הילד שאיבד את אביו בינקותו,וכמובן, על האנשים שנהרגו בגיל כה צעיר – בעלה יואב צרי, ומאמנה גיורא אשכנזי.
    יהא זכרם של שלושת האנשים היקרים האלה ברוך.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג