האמת היא, שלדעת כותב שורות אלו, כבר אין הצדקה לשלבים של מעל 240 ק"מ בגרנד-טורים. זה בדיוק מה שנאלצו הרוכבים לסבול היום: מסע של 264 ק"מ שארך 7:22 שעות. הקילומטראז' הגבוה לא סיפק התרגשות עודפת על שלב שיכול היה להיות קצר בהרבה.
יוטיוב | סיכום שלב 7
דבוקת בריחה נמלטה, דבוקת הבריחה נאספה, הפלוטון צומצם בעליות לקראת הסיום, והניצחון הוכרע בספרינט. בהחלט תכנית מסע של שלב רגיל. מדוע היו הרוכבים צריכים להיתקע כמעט שבע וחצי שעות באוכף?
ניצחון השלב המפתיע הלך לדיאגו אוליסי האיטלקי. אוליסי, בן ה-25, ריצה לאחרונה השעיית חומרים אסורים עקב שימוש מופרז בסאלבוטאמול, החומר הפעיל בוונטולין של חולי אסתמה. האיטלקי המוכשר, שבעברו זכייה כפולה נדירה באליפות העולם לרכיבת כביש לנוער, התנפל על הכביש לאחר הסיום כמי שזכה בגאולת עולם, בדרמה של דמעות ונשיקות. הוא נהנה מהרכבת של קבוצתו למפרה-מרידה, שעבדה להביא את סצ'ה מודולו לספרינט. מודולו נחלש, אוליסי קפץ. הפרס: ניצחון שלב שני ללמפרדה-מרידה ב-48 שעות.
אבל האיש שכל העיניים התמקדו בו, היה כמובן החולצה הוורודה, אלברטו קונטדור. ערב, קודם התברר כי בהתרסקות בסוף שלב 6, קונטדור סבל משתי פריקות של כתף שמאל, אך בשתיהן הכתף חזרה למקום בעצמה. עצמות לא נשברו, גידים וסחוסים לא נקרעו.
מטאפורית, קונטדור יצא לשלב 7 על אלונקה של קבוצת טינקוף-סקסו. אם יש קבוצה שרוכב היה רוצה לצידו במשימות שמירה, השגחה וטיפול של אחות רחמנייה, זו הקבוצה. אחד אחרי השני השגיחו עליו מטאו טוסאטו, איוואן באסו, מיק רוג'רס ואחרים. קונטדור החזיק. שבע וחצי שעות באוכף הן לא מתווה החלמה אידיאלי לגוף פצוע ודואב אחרי, טראומת התרסקות ופריקות כתף, אבל זה מה שסיפק היום הג'ירו. ב-20 הק"מ האחרונים משכה קבוצת טינקוף-סקסו את הדבוקה כדי למנוע התקפות, פריצות ושינויי קצב. אם מחפשים סימן מעודד, אלברטו נעמד על הדוושות ונתן גם לידיים לעבוד על הכידון. את מחיר ההתשה הגופנית של רכיבה כל-כך ארוכה ומפרכת בגוף מוכה טראומה ופציעה, עלול קונטדור לשלם בימים הקרובים.
אופי שלב 7, יחד עם קוד הכבוד של הדבוקה, מנעו מיריביו לתקוף. עכשיו, הכבוד ההכרחי ניתן ומוצה עד תום. בשלב 8 ההתקפות על קונטדור כבר יבואו מהר וצפוף. אחרי הכל, יש כאן ג'ירו לנצח.
שלב 8 שאורכו 186 ק"מ, יהיה מבחן ענק ראשון לניסיונו של קונטדור הפצוע לנצח את הג'ירו. המסלול, מפיוג'י לקמפיטלו מאטסה, כולל שתי עליות מדורגות. השנייה אורכת 13 ק"מ עם שיפוע ממוצע של 6.9% וסוגרת את השלב בראש ההר. כאן יבואו התקפות למכביר מצד פאביו ארו ואולי גם מצד ריצ'י פורט. קונטדור יצטרך לשרוד את השלב בלי לאבד זמן רב מדי. אם הנזק יישאר קטן, יחכה לו למחרת שלב מעט פחות קשה, וביום שני יגיע יום המנוחה המיוחל.
הערה לסיום: האופניים של ואסיל קיריינקה מקבוצת סקיי ברכיבה על הכביש, הן מחזה סוריאלסטי. היציבה והיעדר הנדנוד מצד לצד מעוררים השתאות. יציבות וסגנון כזה נלמדים כנראה בעיקר בוולודרומים במזרח אירופה בגיל צעיר. גם בישראל, יש לנו דוגמה חיה לסוג כזה של יציבות, אצל דימה גרבובסקי.