הניצחון של דגנקולב לא יכול לעמוד בפני עצמו אלא רק בהתייחסות לתאונה הכל כך צפויה שהתרחשה בסיבוב האחרון לפני קו הסיום
מאת:יאיר בן עמי
• כל כתבות הג'ירו ד'איטוליה בשוונג – כאן
• דיווחים ופרשנות מקטע 5 – כאן
קטע 5: מ- Cosenza ל- Matera
203 ק"מ
ג'ון דגנקלוב הוא מאיץ טוב שאינו זקוק לטובות או תאונות כדי לנצח במרוצים.הוא רשם כבר יותר מעשרים ניצחונות במהלך ארבע וחצי העונות בהן הוא מקצוען. בין הניצחונות שלו חמשה קטעי וואלטה א'אספנייה בשנה שעברה. אבל הניצחון הראשון של בקטע של הג'ירו בא לאחר תאונה שהייתה כל כך צפויה.
הקטע ה-5 הסתיים לאחר שתי עליות ובקטע מתגלגל כשבק"מ האחרון היו שתי פניות חדות (של 90 מעלות) כשהאחרונה כ- 800 מטרים לפני קו הסיום, לאחריה הייתה עלייה שלא מתאימה למאיצים הטהורים וייתכן שהייתה מפרידה בין חלקי הדבוקה אפילו במספר שניות. כשהרוכבים היום כמה עשרות ק"מ מקו הסיום ניתך גשם עז במקום. האספלט בכביש המוביל לקו הסיום נראה באותם הרגעים כנהר שוצף. לקראת הגעתה של הדבוקה לקו הסיום פסק הגשם, השמש יצאה ונדמה שכולם נשמו לרווחה, זו הייתה טעות. האספלט נותר חלק ואם מישהו היה בודק הוא היה מגלה כי רוב התאונות במרוצי האופניים, לפחות אלו שמתרחשות בגלל החלקה של רוכב בפנייה חדה, מתרחשות כשצמיג עולה על פס תמרור כמו של מעבר חצייה, קו הפרדה או קו המסמן שוליים. במקרים רבים פסי הצבע של התמרורים חלקים מאוד ולאחר גשם הם סוג של מלכודת לרוכב האופניים המהיר. |
דגנקלוב (צילום: Niels Bastiaens)
|
איני יודע מה אפשר לעשות כנגד זה, אבל בקטע החמישי של הג'ירו 2013 כשהדבוקה הייתה בדרך לקו הסיום היה ברור ששם יהיה רוכב אחד לפחות שיחליק. במהירות והצפיפות שדבוקה נכנסת לסיבוב במרחק 800 מטרים לסיום לעולם לא ייפול רק רוכב אחד.
למרות התאונה, התעכבות רוב הרוכבים מאחוריה ופיצול של הדבוקה לקבוצות קבוצות, לא הפסידו המועמדים לניצחון זמן בזכות חוק שלושה הק"מ. החוק הזה קובע כי רוכב שהיה בדבוקה של מנצח הקטע והתעכב בגלל תאונה מקבל את הזמן של המנצח.
דוכן מנצחים קטע 5:
1. ג'ון דגנקולב, גרמניה, ארגוס – שימאנו, 4:37:48 שעות
2. אנחל ויסוציו ארקוס, ספרד, קאטיושה.
3. פול מרטנס, גרמניה, בלאנקו, כולם זמן זהה
ראש דירוג מצטבר לאחר קטע 5:
1. לוקה פאוליני, איטליה, קאטויושה, 19:56:39 שעות
2. ריגברטו אורן אורן, ספרד, סקאי + 17 שניות
3. בנאט אלוריאגה, ספרד, מוביסטאר + 26 שניות
הקטע ה- 6 הוא אחד הבודדים המתאימים למאיצים השנה. מסיבה זוכנראה שלכל קבוצת בריחה יהיה סיכוי אפסי לשרוד לקו הסיום. כל הקבוצות שלהמאיצים ירצו להעניק למאיצים שלהם הזדמנות לנצח מתוך מאוץ רב משתתפים הצפוילהכריע את הקטע.
יאיר בן עמי
עורך ראשי של אתר Shvoong ובעל הטור מציאות נושכת.