בקטע 17 מצפה סיפור דומה מבחינת תוואי סיום המסלול. העלייה היחידה על המסלול באורך 5.3 ק"מ.אחרי 4 ק"מ יש ירידה קטנה של חצי ק"מ אבל להוציא את החלק הזה יתמודדו הרוכבים עם זוויות של מינימום 5.2% ומקסימום 12%. העלייה מתחילה 22 ק"מ לסיום ומסתיימת כ- 16 ק"מ לסיום. הירידה תביא את הרוכבים עד למרחק של 11 ק"מ לסיום. העלייה בעלת הדירוג 4. עם הנתונים יכולים להבטיח שני תסריטים. בזכות המישור הארוך, המסתיים עם גבעה קטנה (לפני העלייה המדורגת) אחרי 180 ק"מ כנראה שקבוצת בריחה תקבל את האוויר קדימה עד שם לפחות. כמו בקטע ה- 16, משם אפשר שנראה רוכבים המסוגלים לפרק דבוקה בעליות קצרות נכנסים לפעולה ואז הרוכבים בקבוצת הבריחה יהיו תלויים בהתרחשות מאחור. התסריט הזה יתקיים אם נראה רוכבים קרובים לראש הדירוג נכנסים לקבוצת הבריחה. בקבוצת הבריחה של קטע 16 היו שניים שהחלו את היום בסמוך למקום עשירי. אם לא יהיו כאלו אז יתכן וקבוצת הבריחה תקבל את האור הירוק להוציא מתוכה את המנצח – השידור הישיר יחל בשעה 14:30
מאת:יאיר בן עמי
• תמונת השער: ריידר הייסזדל חוגג את הניצחון אשתקד (צילום: Goldmund100)
• כל כתבות הג'ירו ד'איטליה בשוונג – כאן
קטע 17, 214 ק"מ, מ – Caravaggio ל – Vicenza
22.5.2013