סטפנו גרצ'לי, מנצח הג'ירו ד'איטליה 2000, ניצח את קטע 16 במרוץ נגד השעון בעלייה. בדרוג המצטבר ארויו ממשיך לשמור על החולצה הורודה והיום בקטע 17 צפוי קרב הררי נוסף. יאיר בן עמי מדווח
מאת:יאיר בן עמי
מרוץ נגד השעון בעלייה אינו כמרוץ כביש המסתיים על פסגה. טיפוס ארוך וממושך כשהרוכב לבדו לכל אורך הדרך מצריך הרבה מהיכולות של שען ואת החלק הגדול של מטפס טהור. שען הוא הרוכב בעל היכולות לדווש בהספק אדיר ובעיקר רוכב היודע לשמור על ריכוז גבוה וחלוקת כוחות נכונה לכל אורך הדרך.
מטפס יכול לסמוך על הכתבת קצב של דבוקה, גם כשהיא הופכת לחבורה של רוכבים בודדים ואפילו כשהוא נותר עם רוכב אחד בודד לצידו, ולקראת סיום עלייה להביא לדוושות עוד כמה וואטים כדי לנצח. רוב הרוכבים משתבחים כשענים לאורך הקריירה בזכות הניסיון שהם רוכשים. מטפס אומנם יכול להשתפר לאורך השנים אבל או שיש לו את זה או שאין לו, ומעטים הצליחו להפוך מרוכבי גבעות או מישור מהמעלה הראשונה למטפסי על.
בנוסף לניצחון בג'ירו בשנת 2000 היה גרצ'לי סגן בשנת 2003 ולפני שנה הוא היה מלך ההרים של הג'ירו. לגרצ'לי גם עבר מפוקפק של שימוש בחומרים אסורים. בתחילת הקריירה שלו הוא חסה בצילו של מרקו פאנטני והיה ידוע כאחד המאיצים הטובים מבין המטפסים. ניצחונו אתמול לא היה הפתעה גדולה אך גם לא משהו שאפשר לחזות מראש. |
|
בדירוג המצטבר התחדד המאבק על החולצה הוורודה. קאדל אוונס הצליח לקחת מאיוואן באסו 28 שניות חזרה אך בעוד כל מועמדי הדירוג הסופי קיזזו זמן מארויו המחזיק עדיין בפער של דקות. שאלת השאלות היא האם העובדה כי התוצאה של מנצח הקטע המקביל לפני שנתיים הייתה מהירה כמעט בדקה, וכחמישים אחוז מהרוכבים בראש הדירוג של הקטע אז מושעים על פרשיות סמים או שהיו מושעים, מעיד על התמונה האמיתית.
קרב הררי נוסף בג'ירו ד'איטליה
היום (ד') ייערך קטע 17 הנחשב להררי, אך אם אפשר להגדיר קטע הררי כלא קשה הרי זה הקטע. כמובן שהכול יחסי ומצפה לרוכבים עלייה אחת מדורגת ולאחריה עוד 66 ק"מ לסיום. 30 הק"מ האחרונים הם העלייה ארוכה לקו הסיום אך הזווית של העלייה מתונה יחסית לקטעי הרים. התסריט הצפוי הוא לקבוצת בריחה, שתורכב מרוכבים שמדורגים שעה או יותר מהחולצה הוורודה ובעלת סיכוי גדול להוציא מתוכה את המנצח בקטע.
הרוכבים המועמדים לראש הדירוג המצטבר יצטרכו לבצע את המהלכים האגרסיביים בעלייה היחידה על המסלול אותה יסיימו 66 ק"מ לסיום. על הנייר נראה כי שישי ושבת הם הימים הבאים לשינויים משמעותיים בדירוג המצטבר. צריך לזכור כי בג'ירו 2010 מה שנראה תמים על הנייר הם המסלולים המייצרים את הדרמות. עם שבועיים וחצי של 16 מרוצים אין רוכב טרי בדבוקה אבל מכאן והלאה נראה את ההבדלים בין רוכבי הדירוג המצטבר לאלו שעשו את מהלך ההפתעה. השאלה המרתקת היא האם אוריו יוציא מהחולצה הוורודה את הכנפיים או שיתפרק בפסגות.
דירוג קטע 16, נגד השעון בעלייה 12.9 ק"מ:
1. סטפנו גרצ'לי איטליה אקואה א'ספונה 41:28 דקות
2. קאדל אוונס אוסטרליה BMC +42 שניות
3. ג'ון גדרט צרפת ag2r לה מונדיאל + 54 שניות
4. וינצ'נזו ניבאלי איטליה ליקיגאס + 1:01 דקה
5. מיקלה סקרפוני איטליה אנדרוני ג'יאוקטולי + 1:07 דקה
6. איוואן באסו איטליה ליקיגאס + 1:10 דקה
דירוג מצטבר לאחר קטע 16:
1. דויד ארויו ספרד קאסיה דפרנה
2. ריצ'י פורטה אוסטרליה סקסו בנק + 2:35 דקות- הרוכב הצעיר הטוב ביותר
3. איוואן באסו איטליה ליקיגאס + 3:33 דקות
4. קרלוס ססטרה ספרד סרוולו טסט טים 4:21 דקות
5. קאדל אוונס אוסטרליה BMC 4:43 דקות
6. אלכסנדר וינוקורוב קזחסטן אסטנה + 5:51 דרות
7. וינצ'נזו ניבאלי איטליה ליקיגאס 6:08 דקות
8. מיקלה סקרפוני איטליה אנדרוני ג'יאוקטולי + 6:34 דקות
9. לינוס גרנדמן גרמניה מילראם + 7:12 דקות
10. רוברט קיסרלובסקי קרואטיה ליקיגאס + 8:13 דקות – מקום שני בקטגוריית הרוכב הצעיר.
———————————————————————————————————————-