גורבנקו, חרותי ופולונסקי עלו לחצי גמר אולימפי בבריכה, השליחות מחוץ לגמר

שלוש העפלות בהצגה אחת לנבחרת ישראל: גורבנקו עלתה מהמקום ה-13 ב-200 גב, חרותי עשירי ב-50 חופשי ורון פולונסקי שביעי ב-200 מעורב אישי. השליחות ב-4X200 סיימו במקום ה-11, ברזלי וקרטאבי היו קרובים גם הם לחצי הגמר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חרותי, גורבנקו ורון פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי

נבחרת ישראל בשחייה רשמה היום (חמישי) את הצגת המוקדמות הטובה ביותר שלה במשחקים האולימפיים בפריז 2024. לא פחות משלוש העפלות לשלבים הבאים נרשמו על ידי אנסטסיה גורבנקו, מירון חרותי ורון פולונסקי. עם זאת, רביעיית השליחות ל-4X200 חופשי פספסה העפלה לגמר.

לכתבות נוספות בנושא:
ערב אגדי בבריכה: שיא עולם אדיר לפאן ז'אנלה, דאבל למרשאן, היסטוריה ללדקי
"שמח מאיפה שאני נמצא וממה שהשגתי בחיים האלו"
הולכת בדרכו של "הקטר הצ'כי": סיפאן חסן תנסה להשלים טרבל היסטורי

המשחה הראשון של הבוקר היה 200 מטר גב, שהיה גם הראשון של אנסטסיה גורבנקו אחרי ה-400 מעורב אישי. הישראלית הבכירה הראתה שהיא התאוששה מאי ההעפלה, קבעה 2:10.29 דקות ללא קושי רב, ועלתה ההמקום ה-13 בדרך לחצי הגמר.

אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי

אביב ברזלי, שעלתה במשחה זה לחצי הגמר בטוקיו, רצתה להצטרף אליה ובכך לעשות היסטוריה לשחייה הנשית הישראלית. אלא שבסיום היא קבעה 2:10.71 דקות וחסרו לה רק שתי עשיריות להעפלה לטופ 16 ולנציגות ישראלית כפולה. שוואי פנג הסינית ראשונה לחצי הגמר עם 2:08.29 דקות, כשגם קיילי מאס, שיאנית העולם קיילי מקיואן ורייגן סמית' בפנים.

אביב ברזלי | צילום: סימונה קסטרווילארי

מעט לאחר מכן זינקו שני ישראלים למים לספרינט ל-50 חופשי. שיאן ישראל מירון חרותי, שבטוקיו פספס את חצי הגמר בארבע מאיות בלבד, לא היה מוכן לתת לזה לחמוק הפעם ועלה מהמקום העשירי לשלב הבא, עם זמן מהיר של 21.88 שניות והוא ינסה לקזז עוד כמה מאיות ואולי להעפיל לגמר.

מירון חרותי | צילום: סימונה קסטרווילארי

הישראלי השני באותו משחה היה מרטין קרטאבי הצעיר, שהיה קרוב לשיאו וקבע 22.01 שניות. הזמן הזה הספיק לו למקום ה-19, רק שבע מאיות מחצי הגמר. קמרון מקאבוי האוסטרלי עלה ראשון עם 21.32 שניות, לפני ג'ורדן קרוקס, פלורן מנאדו, לורנצו צאצרי ובן פראוד.

מרטין קרטאבי | צילום: סימונה קסטרווילארי

מי שהמשיך את המומנטום היה רון פולונסקי, שזינק ל-200 מעורב אישי ונראה טוב במים. שיאן ישראל קבע 1:58.30 דקות והעפיל לחצי הגמר מהמקום השביעי המשותף יחד עם טום דין. דאיה סטו היפני עלה ראשון עם 1:57.48 דקות, לפני דאנקן סקוט, חביב הקהל לאון מרשאן ואלברטו ראצטי.

לאה פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי

לקינוח זינקה רביעיית השליחות ל-4X200 חופשי בהרכב שקיוותה להעפיל לגמר נשי ראשון אי פעם בשליחים לישראל. אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי, איילה ספיץ ולאה פולונסקי. שיאנית ישראל זינקה ראשונה ותפסה את המקום הרביעי עבור ישראל עם 1:58.30 דקות, מעט לאט משיאה, גולובטי שחתה היטב המשיכה והעלתה את הנבחרת מקום אחד עם 1:58.02 דקות, ספיץ שחתה הרבה פחות טוב משיאה וקבעה 2:01.02 דקות שהוריד את ישראל למקום השישי ואחרונה זינקה לאה פולונסקי וקבעה 1:58.65 דקות בדרך לזמן כולל של 7:55.99 דקות, רק מקום 11 ומחוץ לגמר, שננעל על 7:54.37 דקות, לאט יותר מהשיא הישראלי.

הלו"ז הישראלי לערב:
21:46 שחייה – מירון חרותי (50 חופשי), חצי גמר
22:19 שחייה – אנסטסיה גורבנקו (200 גב), חצי גמר
22:47 שחייה – רון פולונסקי (200 מעורב), חצי גמר



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג