בעקבות המצב: גביע העולם במים פתוחים הועבר מישראל לסעודיה

רשמי: שנה שנייה ברציפות, ישראל לא תארח את התחרות הנועלת את הסבב היוקרתי, בעקבות המשך המלחמה. ההתאחדות העולמית הודיעה כי התחרות תיערך בעיר ניאום בערב הסעודית, במסגרת משחקי החוף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זינוק הגברים בתחרות הסבב העולמי בשחייה במים פתוחים באילת | צילום: פטריסיה בן עזרא, באדיבות איגוד השחייה

שנה שנייה ברציפות ישראל לא תזכה לארח את תחרות גביע העולם במים פתוחים (שלשעבר נקראה הסבב העולמי). התחרות הנועלת את הסבב, שהייתה אמורה להיערך בישראל בדצמבר, הוזזה בעקבות המשך הלחימה מיעדה המקורי באילת, ותיערך במקום בערב הסעודית, כך הודיעה היום (שלישי) רשמית התאחדות השחייה העולמית.

לכתבות נוספות בנושא:
חוזרים לים: 5 סיבות בגללן כדאי לכם להירשם למשחה חדרה
המהיר בהיסטוריה: שיא מדהים לאנדי דונלדסון בהקפת מנהטן בשחייה
אחד ממאמני המים הפתוחים הטובים בעולם מגיע לסדרת הרצאות בישראל

אילת נהייתה בשנים האחרונות מוקד אטרקטיבי במיוחד עבור תחרויות מים פתוחים בינלאומיות, בעיקר הודות לתנאי הים הנהדרים ולמזג האוויר הנוח גם בחודשי החורף, בהם במרבית המקומות בעולם אין אפשרות לשחות במים פתוחים. כל בכירי השחייה העולמית הגיעו לתחרויות באילת, כאשר חלקם אף שילבו זאת עם מחנות אימונים בישראל, לפני או אחרי התחרויות.

גרגוריו פלטריניירי באילת | צילום: פטריסיה בן עזרא, איגוד השחייה

עד המלחמה, ישראל אירחה בכל שנה שתי תחרויות יוקרתיות למדי – התחרות הפותחת את הסבב האירופי בחודש מרץ, והתחרות הנועלת את הסבב העולמי בחודש נובמבר או דצמבר. ב-2023 הייתה אמורה ישראל לארח גם את אליפות אירופה לנוער, אולם כל שלוש התחרויות הללו הועברו בשל המלחמה.

בעקבות המלחמה, הוזזה התחרות העולמית שהייתה אמורה להיערך אשתקד מאילת לפורטוגל, אולם עם פרסום לוח התחרויות של 2024, קבעה ההתאחדות העולמית כי התחרות תשוב לישראל, מתוך אמונה כי המלחמה תסתיים עד אז. אלא שהמציאות, כידוע, מראה אחרת. המלחמה עודנה נמשכת, ואף מתרחבת בימים אלו, ולהתאחדות העולמית לא היה מנוס אלא להודיע על אתר תחרות חדש.

ואותו אתר, למרבה האירוניה, הוא העיר ניאום בערב הסעודית. ניאום מארחת בנובמבר השנה את משחקי החוף, בהן כבר מתקיימות תחרויות טריאתלון, כדורסל 3X3, טיפוס, כדורגל חופים ואופני הרים. כעת, מצטרפת השחייה במים פתוחים לתוך התחרות, שתתקיים ב-23-22 בנובמבר.

האלופה האולימפית אנה קוניה באילת | צילום: יניב כהן, איגוד השחייה

גביע העולם כולל השנה שתי תחרויות שהתקיימו לפני המשחקים האולימפיים – במצרים ובאיטליה, ושלוש נוספת כעת – בפורטוגל ובהונג קונג במהלך אוקטובר, והתחרות שתכריע את זהות המנצחים והמנצחות בסבב, שכעת כאמור תיערך בערב הסעודית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג