אליפות העולם באתלטיקה 2015 || אריתראי בן 19 ניצח במרתון

וילסון קיפסאנג ודניס קימטו היו פייבוריטים אבל פרשו במהלך הריצה וגירמאי גברסילאסי הוא אלוף עולם בריצת המרתון המלאה השנייה שלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליפות העולם באתלטיקה קלה יצאה לדרך לפנות בוקר (שבת) בבייג'ינג עם ריצת המרתון לגברים. האירוע הראשון של האליפות הגדולה של קיץ 2015 סיפק הפתעה גדולה, גם בדמות המנצח וגם בגלל הרצים שלא הגיעו לקו הסיום. שיאן העולם דניס קימטו והשיאן הקודם וילסון קיפסאנג היו אמורים להגיע לשם בין הראשונים, אבל פרשו במהלך הריצה. מצד אחד מפתיע, מצד שני צריך לזכור שהכוכבים הקנייתים בריצת המרתון רגילים לתנאי מזג אוויר אירופיים ולמכתיבי קצב – שני דברים שממש לא היו בבייג'ינג. מרתון באליפות העולם או מרתון אולימפי זו ריצה מסוג אחר לגמרי, והשניים התקשו בה. מי שניצל את זה ודווקא הסתדר מצוין עם המרתון בבייג'ינג היה רץ אריתראי בן 19 עם שם מחייב, גירמאי גברסילאסי. זה היה המרתון השני שהוא סיים, כשהראשון היה בהמבורג שם היה שני בזמן של 2:07 שעות. הוא גם השתתף במרתון שיקגו האחרון, אבל בתור מכתיב קצב. בכל מקרה, גברסילאסי דווקא שמר את עצמו ב-30 הקילומטרים הראשונים, ועבר להוביל בקילומטר ה-35 בדרך לניצחון בזמן של 2:12:27 שעות שהוא אופייני למזג אוויר חם ולמרתון ללא מכתיבי קצב.

גירמאי גברסילאסי אלוף העולם בריצת מרתון

נכנס ראשון לאצטדיון והפתיע את כולם. גירמאי גברסילאסי | צילום: Erik van Leeuwen

מי שזכה במדליית כסף היה ימנה צגאי האתיופי (בעל שיא אישי של 2:04:48 שעות) שהיה איטי מגברסילאסי ב-40 שניות. מוניו מוטאי מאוגנדה זכה במדליית הארד עם תוצאה של 2:13:29 שעות ושום קנייתי לא נראה בין 20 הראשונים, כשמארק קוריר סיים במקום ה-22 בלבד.

היום הראשון של אליפות העולם יימשך בשבת בין השעות 13:30 ל-16:00 לפי שעון ישראל כשאירוע השיא היום יהיה ריצת הגמר ל-10,000 מטרים בכיכובו של מו פראח הבריטי, שינסה לשמור על התואר שלו במרחק הזה וייאבק בקנייתים פול טאנוי וג'פרי קמוורור. חוץ מזה, גם יוסאין בולט ייכנס למעגל התחרויות כשירוץ במקצה המוקדמות האחרון בסיבוב הראשון ל-100 מטרים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג