אלופת העולם באיש ברזל: "למדתי לשחות רק כשהייתי בת 24"

לאורה פיליפ זכתה בשבוע שעבר בתואר היוקרתי בגיל 37, על אף שנכנסה לעולם הטריאתלון בשלב מאוד מאוד מאוחר: "אין לי רקע בשחייה, באופניים או בריצה, לקח לי די הרבה זמן לשחות חופשי יותר מ-50 מטר בלי לעצור"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לאורה פיליפ בניס | צילום: Dacoucou, Wikimedia

בגיל 37, לאורה פיליפ זכתה בשבוע שעבר באליפות העולם בטריאתלון למרחק איש ברזל בניס. אלא שלא רבים יודעים, שעד גיל 24 הטריאתלטית הגרמנייה הנהדרת לא רק שלא חשבה על לזנק לטריאתלון, היא בכלל לא ידעה לשחות!

לכתבות נוספות בנושא:
"ספורט הנשים נמצא במקום טוב, זה היה יום מרהיב!"
הישג אדיר: מקום שני לאנטונינה רזניקוב באליפות העולם באיש ברזל בניס
מעל כולן: לאורה פיליפ הוכתרה כאלופת העולם בטריאתלון למרחק איש ברזל

בכתבה ב-Triathlon Magazine מספרת פיליפ: "אין לי רקע בשחייה, באופניים או בריצה. הספורט היחיד שעשיתי כשהייתי צעירה יותר היה טיפוס הרים, אבל רכבתי על אופניים לבית הספר כי זה היה מהיר יותר מתחבורה ציבורית וזה היה 60 ק"מ כל יום, אז עשיתי שם קצת אימוני בסיס".

"קיבלתי השראה מכמה חברים שעשו שלשה בטריאתלון, וכדי לנסות טריאתלון הייתי צריכה ללמוד לשחות כשהייתי בת 24. זה היה קשה ולקח לי די הרבה זמן לשחות חופשי יותר מ-50 מטר בלי לעצור. במבט לאחור, הייתי צריכה לקחת שיעורי שחייה כדי ללמוד את הטכניקה, אבל פשוט לא הייתי בקשר עם הספורט, אז לא היו לי אנשים שיכולים לייעץ לי".

לאורה פיליפ מנצחת בניס | צילום: Ironman/Bartlomiej Zborowski/Activ'Images

אז, פגשה את מי שהפך למאמנה ולאחר מכן לבעלה – פיליפ סייפ, שאמר לה שכל האופן בו היא מתאמנת אינו נכון.  "אמרתי: 'אוקיי, בוא נעשה את זה', והוא היה האדם הראשון שעבד איתי על טכניקה בשחייה, אופניים וריצה. עכשיו, לשבת כאן בתור אלופת העולם באיש ברזל גורם לי להיות כל כך גאה בקבוצה הקטנה שלנו. אני מכירה את כל העבודה שהם השקיעו ואנחנו לא לוקחים את זה כמובן מאליו. לפעמים אנחנו צריכים לצבוט את עצמנו על כמה רחוק הגענו".

גם היום, היא עדיין חלשה יותר בשחייה מרוב המתחרות העיקריות שלה, אך מפצה על זה באופניים ובריצה בצורה מיטבית. בשנים האחרונות היא מנצחת כמעט בכל תחרות בה היא משתתפת בחצי המרחק או במרחק המלא, בין היתר בזכות בחירת התחרויות הנכונה, עם מסלולים בהם יש לה סיכוי להצליח. ועדיין, במסלולים כמו בהוואי, שם מתקיימת אליפות העולם, סיכוייה לנצח פוחתים מיידית. למרות מיטב מאמציה, התוצאה הטובה ביותר שהשיגה בקונה הייתה המקום השלישי ב-2023, אחרי לוסי צ'ארלס בארקלי הבריטית ואנני האוג הגרמנייה.

אלא שהפיצול לשתי אליפויות נפרדות – בהוואי ובניס – ועריכתן לסירוגין לגברים ולנשים – נתנה לה סיכוי מחודש: ""מאז שניס הוכרזה כאליפות העולם, הייתי די בטוח שזה סיכוי של פעם בחיים עבורי לזכות באמת בתואר אליפות העולם", סיפרה פיליפ אחרי המרוץ.

לאורה פיליפ, קאט מאת'יוס וצ'לסי סודארו על הפודיום | צילום מסך

עוד היא מספרת, שהדרך בה התמודדה עם הלחץ סייעה לה רבות בהשגת הניצחון: "כשאנשים אומרים לך 'אני יודע שאת הולך לנצח', יש עושה לך משהו קטן בתוך הבטן. אתה שומע את זה ואתה מעריך את זה כל כך שאנשים באמת מאמינים בי שאני יכול לעשות ביצוע שיביא לי את הניצחון. אבל כן, כמובן, במהלך האימונים שלי ניסיתי לדמיין שאני באמת מסוגלת להיות בחזית של מרוץ כל כך גדול. אז זו הייתה מוטיבציה גדולה להתכונן למרוץ הזה כי הרגשתי שזה מסלול שבו השחייה לא תגדיר את התוצאה. בקונה זה הרבה יותר ככה – אם אתה לא מקדימה ביציאה מהמים, אז אתה לא בקבוצה. בניס, ידעתי שיהיה לי יותר זמן להטביע את חותמי על המרוץ. וזה רק מה שניסיתי לעשות. ובמבט לאחור עכשיו, זה פשוט מדהים איך זה הסתדר. הייתה לנו אסטרטגיה לקצבים באופניים ועשיתי בדיוק את זה".

היא יצאה מהמים יותר מארבע דקות אחרי הדבוקה המובילה, אך משתפת שזה לא ערער אותה לרגע: " הרגשתי סוג של זרימה, התחושה הזו של להיות באזור… זה היה ממש מגניב לתכנן משהו מראש, ואז להוציא אותו לפועל".

פיליפ מודעת מאוד לכך שהדרך שלה היא לא הדרך השגרתית לתואר העולמי, ומקווה שאחרים יוכלו לשמוע את הסיפור שלה וגם לקבל השראה: "אני מקווה שזה יתן השראה לאנשים אחרים לקחת על עצמם משהו חדש. לא לפחד, לעזוב את אזור הנוחות שלהם, כי זה מה שאתה צריך לעשות, יום יום, אם אתה רוצה להיות טוב במשהו שלא גדלת איתו".

לאורה פיליפ מנצחת בניס | צילום מסך

עוד המשיכה: "אני מאוד נהנית מהמסע, אז אפילו בלי לקבל תואר אליפות עולם, ידעתי שתמיד נהניתי, וזו זכות כזו. להשקיע כל כך הרבה זמן בעבודה על הכישורים והיכולת הפיזית שלך – לא הרבה אנשים זוכים לעשות את זה בצורה כל כך אינטנסיבית. אז זה משהו שאני מאוד מעריכה בכל המסע".

ומה לגבי השיפור בשחייה? ""אני עדיין עובדת על השחייה שלי, וזה יהיה המפתח כדי שיהיה לי סיכוי לזכות באליפות העולם בהוואי בגלל המסלול והדינמיקה הקבוצתית שם. הניצחון בניס בהחלט ירים אותי מבחינה מנטלית – זה ייתן לי את האמונה שאני יכולה לעשות את זה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"תפסתי יום לא טוב ברכיבה, אבל אמרתי לעצמי שזה הכושר שלי היום. קיבלתי את המצב והמשכתי להילחם", הטריאתלטית הישראלית אנטונינה רזניקוב, אחרי שסיימה במקום ה-2 בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם למרחק איש ברזל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג