איתות מפריז: שני שיאי עולם באתלטיקה בערב אחד בליגת היהלום

שבועיים וחצי לפני המשחקים האולימפיים: ירוסלבה מהוצ'יך ניפצה את שיאה בן ה-37 של סטפקה קוסטדינובה בקפיצה לגובה (2.10 מ'), פיית' קיפיגון שיפרה את שיאה העולמי בריצת 1,500 מ' (3:49.04)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ירוסלבה מהוצ'יך חוגגת עם הדגל האוקראיני | צילום: מסך

אחד משיאי העולם הוותיקים ביותר בספרי ההיסטוריה של האתלטיקה הקלה נשבר הערב (ראשון) במפגש ליגת היהלום בפריז: כמעט 37 שנה אחרי שסטפקה קוסטדינובה חלפה על פני גובה של 2.09 מ', שיפרה ירוסלבה מהוצ'יך את השיא בסנטימטר (2.10 מ') – ושלחה איתות משמעותי לקראת המשחקים האולימפיים בעיר האורות בסוף החודש.

לכתבות נוספות בנושא:
איפה ממוקמים האתלטים הישראלים ברשימות הכמעט סופיות לפריז 2024?
אפריפה השלים דאבל באליפות ישראל באתלטיקה, תחרות מרתקת ברוחק
אליפות ישראל באתלטיקה: קפיטולניק לא השיג את הקריטריון לפריז

"הרגשתי שאני יכולה לקפוץ 2.07 מ' או אולי אפילו 2.10 מ'", אמרה מהוצ'יך הגאה בסיום, "סוף סוף חתמתי את שמה של אוקראינה בספרי ההיסטוריה של האתלטיקה העולמית". זו הייתה תחרות נפלאה של האוקראינית, ששברה את שיאה האישי עם 2.07 מ' ועברה 2.10 מ' כבר בניסיון הראשון שלה.

אלופת העולם נאלצה לעזוב את עיר הולדתה דנייפרו לאחר הפלישה הרוסית ב-2022 ובשנתיים האחרונות היא מתאמנת הרחק מהבית. בשנים האחרונות היא מפגינה גרף שיפור מרשים למרות הקשיים האובייקטיביים, כאשר באולימפיאדת טוקיו היא זכתה במדליית ארד, באליפות העולם 2022 כבר השיגה את מדליית הכסף ולפני שנה בבודפשט הוכתרה לאלופת העולם.

וזה לא היה כאמור שיא העולם היחיד הערב בפריז: פיית' קיפיגון ניצחה בריצת 1,500 מ' עם זמן נהדר של 3:49.04, שיפור של שבע מאיות לשיא הקודם אותו קבעה לפני שנה וחודש בפירנצה. "ידעתי ששיא העולם בהישג יד", אמרה בסיום, "רצתי מהר מאוד גם במבחנים הקנייתים. הגעתי לכאן כדי לרוץ בקצב שלי ולראות שאני בכושר כדי להגן על התואר שלי במשחקים האולימפיים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג