אינגבריגטסן: "21 ק"מ זה ארוך מדי, אני בהחלט לא מתכוון לנסות שוב בקרוב"

האלוף האולימפי ב-5,000 מטר, שניסה את מזלו בחצי מרתון בכורה בקופנהאגן אך קרס ולא עמד בקצב, שיתף בסיום: "לא היה לי סיכוי מבחינה מנטלית, והרגליים שלי בהחלט עייפות מדי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יקוב אינגבריגטסן גמור אחרי חצי מרתון | צילום מסך

יקוב אינגבריגטסן אולי הצית את הדמיון כשעמד לראשונה על קו הזינוק לחצי מרתון קופנהאגן, אבל "נשרף" על המסלול ולא הצליח לסיים בקצב תחרותי את 21.1 הק"מ כפי שקיווה. הנורווגי המעוטר אמנם היה בדבוקה המובילה ושמר על הקצב המהיר במשך 10 ק"מ, אולם אז עצר כשהוא מתנשם בכבדות, עבר להליכה וחזר לרוץ לאט יותר כדי להשלים את המרחק במקום ה-34 עם 1:03.13 שעות.

לכתבות נוספות בנושא:
בזה אחר זה: נשברו שיאי העולם לגברים ולנשים בריצה לשישה ימים
שיא ישראלי לטדסה גטהון בחצי מרתון קופנהאגן, אינגבריגטסן קרס בבכורה
גמר ליגת היהלום: ניצחונות לבול וטמברי, הפסד לטבוגו ושיאים ב-5,000

אינגבריגטסן אמר בסיום: "21 ק"מ זה לגמרי ארוך מדי! אני בהחלט לא מתכוון לנסות שוב בשנים הקרובות. זה כיף, אבל קשה. ניסיתי להישאר עם הקבוצה המובילה כל עוד יכולתי… אני הייתי אומר שה-5 ק"מ הראשונים היו מהירים, אבל אני חושב שהם רצו אותם אולי קצת יותר לאט ממה שהם התכוונו, אז הם הגבירו קצת קצב. אני חושב שחמשת הקילומטרים הבאים בין ה-5 ל-10 היו די מהירים".

עוד הוסיף האלוף האולימפי ב-5,000 מטר: "עשיתי שיא נורווגי ב-10 ק"מ וזה מספיק טוב בשבילי היום. לא היה לי סיכוי מבחינה מנטלית, והרגליים שלי בהחלט עייפות מדי. לא הייתי מוכן מספיק כדי להישאר את כל המרחק היום, אבל מאוד כיף לסיים את העונה שלי. עכשיו אין לי ברירה, אני נאלץ 'להתקרר' ולהירגע קצת".

אינגבריגטסן הודה לקהל שעזר לו להשלים את המרוץ גם אחרי שהפסיק לרוץ לאחר 10 ק"מ: "זה היה פשוט מדהים. לעולם לא הייתי מצליח לסיים, ובהחלט לא כל כך מהר אם לא הקהל. כל כך הרבה אנשים היו לצד המסלול, והם הריעו לי ולשאר החבר'ה. אירוע נהדר וחוויה נהדרת, למרות שזה מאוד קשה".

מי ששבר את השיא הישראלי במרוץ היה טדסה גטהון, שעבר את המרחק בזמן של 1:00.47 שעות, שיפור של 5 שניות לשיא הקודם בו החזיק בצוותא עם מארו טפרי. גטהון סיפר בסיום: "בתחרות עצמה, אחרי 5 ק"מ הייתה קצת רוח, אבל בסך הכל המסלול היה מהיר ומזג האוויר גם היה טוב ונעים. אני שמח ששברתי את השיא הישראלי אחרי תקופה ארוכה שהייתי במחנה גובה בצרפת, לכן אני שמח שזה התלבש טוב".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג