איגוד השחייה בוחן: יציאה ממכון וינגייט ומעבר לבריכה החדשה באשדוד

בעקבות סירובו של מכון וינגייט לאשר את תכנית התחרויות, באיגוד השחייה בוחנים חלופות ובעיריית אשדוד מאשרים כי נעשתה אליהם פנייה רשמית. הבריכה באשדוד צפויה להיות מוכנה בסוף 2025
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליפות ישראל בשחייה | צילום: גיא יחיאלי, איגוד השחייה

האם איגוד השחייה יעזוב לאלתר את מכון וינגייט? אחרי שהמכון הודיע לאיגוד שבכוונתו לתעדף אימונים על תחרויות, ולמעשה לא אישר את תכנית התחרויות של האיגוד לעונה הקרובה, באיגוד כנראה הבינו כי הם חייבים למצוא חלופה, ומהר. האופציה היחידה באופק – המתקן החדש באשדוד שנבנה בימים אלו ואמור להיות מוכן בסוף שנת 2025.

לכתבות נוספות בנושא:
"מתעדפים אימונים": מכון וינגייט לא אישר קיום תחרויות בבריכה הלאומית
מנכ"ל שלישי עוזב תוך שנתיים: מיקי גפן יסיים את תפקידו באיגוד השחייה
דגל ישראל הונף, המשחקים הפראלימפיים ננעלו בטקס מרשים בפריז

מנכ"ל רשות הספורט העירונית באשדוד יורם אסרף, אישר לשוונג כי נעשתה פנייה רשמית של איגוד השחייה בנושא: "אכן, פנו אליי וביקשו לדעת האם יש היתכנות לנושא, והאם אפשרי לקיים תחרויות בבריכה החדשה ולמעשה ולהעביר את כל הפעילות מווינגייט לאשדוד, ועניתי להם שבגדול התשובה חיובית".

הדמיית הבריכה החדשה באשדוד | תמונה: V5 אדריכלים

המתקן החדש באשדוד נבנה בימים אלו בהשקעה של כ-50 מיליון ש"ח וכולל מתחם שמשתרע על פני 5,700 מ"ר בשלושה מפלסים, וייבנה בקרית הספורט החדשה ברובע פארק לכיש, שכוללת גם אצטדיון כדורגל, היכל ספורט ומגרשי אימונים. הבריכה האולימפית נבנית לפי כל התקנים הבינלאומיים, באורך של 50 מטר וברוחב של 25 מטר, וכוללת גשר צף, רצפה מתכווננת, יציע של 400 מושבים (עם אפשרות להרחבה במקרה הצורך), חדרי הצבות והיערכות, ולמעשה כל מה שדרוש לניהול תחרות.

במתחם הבריכה נמצאים גם משרדי מנהלה ושטחי שירות, כמו גם חדר כושר, כך שהאיגוד אכן יכול להעתיק את פעילותו לשם, כולל הפעילות המשרדית ואימוני הנבחרות אם יחפוץ בכך. אם אכן הדבר ייצא אל הפועל, ייאבד מכון וינגייט את אחד האיגודים הגדולים ביותר שפועלים בו וגם גוף המכניס לקופתו סכומי כסף משמעותיים, המוערכים בכ5-4 מיליון ש"ח בשנה באופן ישיר או עקיף.

גם אם הדבר יקרה, נותר כעת לחפש פתרונות לגבי עונת התחרויות הקרובה, שכן בשלב זה כאמור לא אושר לאיגוד השחייה לארח אף תחרות בבריכה הלאומית, פרט לתחרות אחת שולית יחסית (אליפות ישראל ב-5 ק"מ). נכון לכתיבת שורות אלו, אין פתרון לאליפויות ישראל השונות, לגביע האיגוד, תחרות הקריטריון ואף למשחקי המכביה, שכולן דרך קבע נערכות בווינגייט.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג