אולטרה-הישג! שיא ישראלי ומקום 13 לרועי יהודה בספרטתלון

היסטוריה כחול-לבן באחד ממרוצי האולטרה מרתון הקשים והמפורסמים בעולם! הישראלי השלים את 246 הק"מ מאתונה לספרטה בזמן מטורף של 26:24 שעות וניפץ ביותר משלוש שעות וחצי את שיא המסלול הישראלי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רועי יהודה בסיום הספרטתלון | צילום: פרטי

הספרטתלון הוא אחד ממרוצי האולטרה מרתון הקשים והמפורסמים ביותר בעולם. 246 ק"מ מפרכים מאתונה לספרטה, עם 75 נקודות ביניים אליהן צריך להגיע בזמן קאט-אוף מוגדר (ומאתגר במיוחד). מרבית הרצים שמגיעים לספרטתלון עושים זאת עם מטרה ברורה – להגיע לקו הסיום ולנשק את רגלו של ליאונידס בפסל המפורסם בספרטה. אלא שרועי יהודה הגיע עם מטרה אחרת, והוא עמד בה מעל ומעבר לכל ציפייה.

לכתבות נוספות בנושא:
עם 8 רצות ורצים ישראלים: הספרטתלון 2024 יצא לדרך
לוחמים, מפונים ורצי עלית כחול-לבן: הישראלים כובשים את מרתון ברלין
סערת שינוי הערכים בוויקיפדיה שמטריפה את עולם האולטרה מרתון

לאחר ששבר את השיא הישראלי בריצה ל-24 שעות, הציב לעצמו האולטרה-מרתוניסט הישראלי מטרה מול העיניים – לרדת מ-29 שעות בספרטתלון. מטרה שנראתה כמעט דמיונית בהתחשב בעובדה שאף ישראלי לא ירד מ-30 שעות (30:11 שעות של אריאל רוזנפלד). אולם שום דבר לא דמיוני כנראה עבור רועי, שניפץ את שיא המסלול הישראלי וסיים בזמן מטורף של 26:24:24 שעות ובמקום ה-13 מבין הגברים (מקום 15 כללי).

רועי יהודה בסיום הספרטתלון | צילום: פרטי

בהובלת המאמנת ליז מלכה, רועי חצה את כל נקודות הקאט-אוף בזמנים מהירים עוד יותר מהתוכנית, ובשלב מסוים החל גם לעקוף עוד ועוד רצים שהחלו להאט, כולל כמה מהבכירים ביותר בעולם. לאחר שסיים בשנה שעברה בזמן של 35:19 שעות בניסיון הראשון שלו על המסלול, הוא ידע בדיוק מה מצפה לו בכל נקודה, חישב את הכוחות בצורה מדודה ונעזר בצוות מסייע איכותי, שסייע לו להתאושש בתחנות הייעודיות ולהמשיך קדימה.

בסך הכל זינקו לספרטתלון שמונה ישראלים (שתי רצות ושישה רצים), ומלבד רועי כולם עדיין על המסלול פרט לתום שנברון, שלא עמד באחת מנקודות החיתוך. שליו ברוש, פנינה צדיקריו, האחים סופי וקסלר וחיים מלכי ועמית ביאז נמצאים בקצב טוב בתקווה לסיים בשעות אחר הצהריים.

רועי יהודה והמלווים בסיום הספרטתלון | צילום: פרטי

מי שניצח במרוץ כולו בעוד הופעה יוצאת דופן הוא האלוף מאשתקד והשיאן המכהן פוטיס זיסימפולוס. היווני היה רמה אחת מעל כל המתחרים וקבע זמן נהדר של 20:18 שעות. אמנם פחות מהיר משיאו 19:55 מהשנה שעברה, אולם יש להזכיר כי השיא נקבע בתנאי מזג אוויר מצוינים, החריגים בספרטתלון. מדובר בזמן השני בטיבו שנקבע בספרטתלון אי פעם.

במקום השני סיים הוא מרטינס אנדרס האורוגוואי, שהגיע 3:10 שעות אחרי פוטיס, כאשר רובין פלוריאן הצרפתי סיים שלישי, 23 דקות אחרי המקום השני. מבין הנשים ניצחה נורה הונקלה הפינית שהייתה כאן בישראל בספרטניון לפני שנתיים, עם 24:25 שעות. מריה פרס הספרדייה סיימה שנייה, 1:09 שעות אחריה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"תפסתי יום לא טוב ברכיבה, אבל אמרתי לעצמי שזה הכושר שלי היום. קיבלתי את המצב והמשכתי להילחם", הטריאתלטית הישראלית אנטונינה רזניקוב, אחרי שסיימה במקום ה-2 בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם למרחק איש ברזל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג