חברת ההפקות Sweetshop & Green Production, שבה שותפה חברת גרין פרודקשנס הישראלית, הודיעה על השלמת ההפקה של סדרת דוקו חדשה בת 3 פרקים, "SECOND TO NONE", שחושפת את ההכנות מאחורי הקלעים של קבוצת הרכיבה הנשית Lidl-Trek, שחותרת לקטוף את התואר הנחשק. הסדרה נרכשה בין היתר על ידי יורוספורט, מאקס, דיסקוורי אירופה ו-DocPlay באוסטרליה וניו זילנד. להפקה של הסדרה הצטרפה גם יונייטד קינג של משה אדרי. את הסדרה ביימה סוניה דאגר, בעלת עבר עשיר בתחום, שביימה את הסדרות על האחיות וויליאמס ועל נבחרת צרפת בכדורגל וחובבי הספורט בישראל יכולים לצפות בסדרה בערוץ יורוספורט.
לכתבות נוספות בנושא:
"ביני-מאניה" ברחובות אריתראה: "אני בכושר הטוב בחיי כרגע"
רגע המפנה של הטור? הניצחון האמוציונלי של וינגגור
טור דה פראנס 2024, קטע 11: יונאס וינגגור אותת שהכל פתוח
בשנת 2022 נפתח הטור דה פראנס להשתתפות של קבוצות רכיבה של נשים וניתנה להן ההזדמנות להתמודד על הבכורה בפסגה העולמית של הענף, לצד גברים ששלטו בלעדית בענף מימיו הראשונים של המרוץ היוקרתי. לרוכבות האופניים הגדולות של הדור יש עתה הזדמנות, הגדולה בקריירה שלהן, להטביע את חותמן, אך המאבק לתהילה כרוך גם בפשרות, הקרבה וסיכונים רבים. הטור דה פראנס היא אחת מהתחרויות הסיזיפיות בעולם והיא כוללת מסלולים אתגריים ומלאי מכשולים בנופים הרריים, חלקם מפותלים ותלולים מאוד, באורך כולל של 956 ק"מ ברחבי צרפת ומדינות נוספות.
הסדרה SECOND TO NONE מגוללת את הסיפור של קבוצת הרכיבה Lidl-Trek, שלאחר הופעת בכורה מאכזבת מאוד בטור דה פראנס שנערך ב-2022, חזרה להשיב את הכבוד האבוד. סדרת הדוקו הייחודית בת 3 הפרקים, עוקבת באופן צמוד ומתעדת במשך מספר שנים את הרוכבות בקבוצה והצוות המקצועי שמלווה אותה, וביניהן אמנדה ספראט, שזכתה בעבר ב-2 אליפויות עולם. הסדרה מספקת הצצה מקרוב לשגרת האימונים המפרכת, המרוצים הרבים בהן הן משתתפות במהלך השנה, הכישלונות והאכזבות, הנפילות, התקוות, הניצחונות ועוד. הסדרה חושפת כיצד נשות הקבוצה מתמודדות עם האתגרים הפיזיים והנפשיים, כיצד הן תומכות אחת בשנייה וחותרות ביחד לניצחונות.
"כמו ענפי ספורט רבים בהשתתפות נשים, ענף הרכיבה הנשי עבר מהפכה מבורכת בעשור האחרון", אמרה הבמאית סוניה דאגר, "רוכבות אופניים זכו להכרה כמקצועניות בעלות עוצמה, שמשחקות בקבוצות מובנות, נתמכות על ידי נותני חסות מהשורה הראשונה ומושכות מאות אלפי צופים ברחבי העולם. אני מקווה שתהנו, כפי שאני נהניתי, להכיר מקרוב את הנשים המככבות ב-SECOND to NONE – שמערערות סטריאוטיפים מגדריים, מאתגרות קודים ומוסכמות, וחיות את התשוקה שלהן כנגד כל הסיכויים, ובאמת מעוררות השראה. הגישה שקיבלנו אליהן מאחורי הקלעים הייתה מדהימה ואני אסירת תודה ל-Lidl-Trek על ההזדמנות".
גל גרינשפן, מנכ"ל Sweetshop & Green: "הסדרה היא אחת ההפקות היוקרתיות שאנחנו מעורבים בהן מאז ייסודה של חברת ההפקות Sweetshop & Green. לצד הפעילות המתרחבת שלנו בשוק הישראלי, באמצעות החברה המשותפת אנו מרחיבים גם את הפעילות הבינלאומית שלנו. דוקו ספורט הוא תחום מלהיב שמרתק מאות מיליוני צופים ברחבי העולם שמעריצים ספורטאים ורוצים להכיר מקרוב את חייהם, את האימונים שלהם ואת הקשיים הפיזיים והנפשיים שעמם הם מתמודדים. SECOND TO NONE חושף את ההתמודדות של נשים עם הקשיים של אחד מענפי הספורט התובעניים בעולם לקראת תחרות האופניים הקשה והיוקרתית בעולם. זו דרמה אנושית במלוא מובן המילה. חובבי הענף בישראל וחובבי ספורט בכלל מוזמנים לצפות בסדרה, יחד עם צופים רבים ברחבי העולם".
גרין פרודקשנס, שנוסדה על ידי גל גרינשפן ורועי קורלנד, אחראית להפקות של פרסומות, סרטים, וקליפים מושקעים מהפופולריים בישראל, בין היתר הפיקה החברה את הסרטים "לשחרר את שולי" ו-"גולדה", פרסומות של יס, PAYBOX, רולדין, סמסונג, פייבר ועוד. בחודש ספטמבר 2019 הקימו גרין פרודקשנס וחברת ההפקות הגלובלית Sweetshop חברת הפקות משותפת בשם Green & Sweetshop שמפיקה סרטים וסדרות לשוק הבינלאומי, לרבות סדרת הדוקו החדשה.